• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 9489 امروز 2
3

انقلاب اسلامی ایران؛ امروز قدرتی بزرگ در دنیاست

  • کد خبر : 31322
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
انقلاب اسلامی ایران؛ امروز قدرتی بزرگ در دنیاست
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز به قدرتی بزرگ در دنیا مبدل شده است.

به گزارش جمهور پرس، قالیباف در مراسم پایانی روز ۲۲ بهمن مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نه احساس ملت بودن را داشتیم و نه احساسی در تعیین سرنوشت خود و این برکتی بود که انقلاب، امام و شهدا برای ما به ارمغان آوردند.

محمد باقر قالیباف افزود: ایجاد و احیای هویت ملی با انگیزه ملی و با رهبری و درایت امام خمینی رحمت الله علیه ایجاد شد؛ امامی که مردم ایران را باور کرد و به خودباوری رساند.

وی گفت: نظام جهانی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نظامی دو قطبی به رهبری آمریکا و شوروی بود و همه عرصه‌های سیاسی نظامی و اقتصادی در سیطره این دو ابرقدرت بود و هیچ رابطه اقتصادی و سیاسی در این کره خاکی اتفاق نمی‌افتاد مگر به حمایت این دو ابرقدرت، در این بین انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تکیه بر قرآن و اهل بیت علیهم السلام شکل گرفت و به پیروزی رسید و در برابر تهاجم شرق و غرب ایستاد و امروز به قدرتی بزرگ در دنیا تبدیل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این هنر امام بود که بر اساس اعتقاد عمیق به اسلام و مردم، نظم و نظام جدیدی را شکل داد.

دکتر قالیباف افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی که از طریق امام خمینی (ره) ایجاد شد آشنایی مردم با مفهوم مهم و کلیدی کلمه توحید و توحید کلمه یا به عبارت بهتر ایمان دینی و انسجام ملی بود و با پیروزی انقلاب اسلامی هویت ملی برای ما معنی شد..

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نکته مهم و اصلی در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب این است که حکومت بدون آرمانهای انقلابی اصالت ندارد و ما نباید فلسفه انقلاب اسلامی را گم کنیم وگرنه مسئولیت خود را انجام نداده ایم .

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح و تاکید کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی انقلابی ماندن و انقلابی بودن است.

قالیباف گفت: امروز بین باید‌ها و واقعیت‌های انقلاب اسلامی فاصله وجود دارد که ریشه آن در فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی و سنت‌های الهی بین مسئولان و نخبگان جامعه است و ما باید به شکلی نقش آفرینی و مدیریت کنیم که مردم در بطن اداره امورات کشور قرار گیرند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در چله دوم انقلاب اسلامی قدم‌های بزرگی برای تحول کشور برداریم با تکیه بر سه اصل عقلانیت، معنویت و عدالت که تجلی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است توازن بین اصول انقلاب را رعایت کنیم و موجبات حفظ نظام را بیش از پیش رقم زنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات را نیز یک فرصت و پنجره طلایی برای تعیین سرنوشت مردم بدست خودشان عنوان کرد که البته دشمنان با همه وجود در تلاش هستند تا عکس آن را القا کنند.

مراسم راهپیمایی با شکوه مردم در مشهد الرضا با حضور گسترده زائران و مجاوران رضوی از همه سنین و از همه گروه‌های مردمی ساعت ۹ صبح امروز از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم رضوی برگزارشد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=31322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.