• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 9489 امروز 2
0
مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛

ایران – ترکمنستان؛ شاگردان قلعه‌نویی به دنبال اولین برد در سال جدید

  • کد خبر : 32436
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
ایران – ترکمنستان؛ شاگردان قلعه‌نویی به دنبال اولین برد در سال جدید
تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان در چارچوب هفته سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز به مصاف هم می‌روند.

به گزارش جمهور پرس، تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین و آخرین بازی دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز ( پنج شنبه ۲ فروردین) ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم فوتبال ترکمنستان می‌رود.

تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از ناکامی در جام ملت‌های آسیا بازی امروز اولین مسابقه‌ای است که در سال جدید شرکت می‌کند و امیر قلعه نویی تغییراتی در ترکیب تیم ملی به وجود آورده و احسان حاج صفی و کریم انصاری فرد ۲ کاپیتان تیم ملی را به اردوی تیم ملی دعوت نکرده و چند بازیکن جوان را به لیست تیم ملی اضافه کرده است.

شاگردان قلعه نویی در شرایطی به مصاف تیم ملی ترکمنستان می‌روند که در ۲ بازی قبلی خود توانسته اند با برد برابر تیم هنگ کنگ و تساوی مقابل ازبکستان و کسب ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها در صدر گروه E مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار بگیرند.

یوز‌های ایرانی می‌خواهند با حمایت هواداران خود ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم ترکمنستان را به دست آورند تا صدر نشینی خود را در گروه E مسابقات مقدماتی جام جهانی تثبیت کنند و اولین برد را در سال جدید در کنار طرفداران خود جشن بگیرند.

البته به نظر نمی‌رسد که ملی پوشان کشورمان کار سختی برابر تیم ترکمنستان داشته باشند، اما فوتبال قابل پیش بینی نیست و شاگردان قلعه نویی به خوبی می‌دانند که نباید حریف خود را دستکم بگیرند و با تمام قوا به مصاف حریف خود می‌روند.

قلعه نویی هنوز شکست برابر تیم ملی قطر و حسرت ۵۱ ساله برای حضور در فینال و قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را فراموش نکرده است. این مربی بعد از انتقادات فراوان نسبت به پیر بودن تیم ملی تصمیم گرفت تغییر نسل را از بازی با ترکمنستان شروع کند و با دعوت از ۱۳ بازیکن جوان میانگین سنی تیم ملی را پایین آورد.

در آن طرف، تیم ملی ترکمنستان در ۲ بازی قبلی خود برابر تیم‌های ملی ازبکستان و هنگ کنگ در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ یک شکست و یک تساوی به دست آورده است. این تیم می‌خواهد با کسب امتیاز برابر ایران دست پر به ترکمنستان برگردد و همچنان امیدوار به صعود از گروهش باقی بماند، اما کار سختی جلوی یوز‌های ایرانی پیش رو دارد.

تیم ملی ترکمنستان در رتبه ۱۴۱ رنکینگ فیفا قرار دارد و در ۱۰ بازی پیاپی خود بردی کسب نکرده است. آخرین پیروزی آنها برابر بنگلادش در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۱ خرداد ۱۴۰۱) در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا است.

۲ تیم تاکنون ۸ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته اند که ۳ برد سهم تیم ملی ایران و ۲ برد سهم ترکمنستان بوده و ۳ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

آخرین برد تیم ملی ترکمنستان برابر تیم ملی ایران مربوط به سال ۱۹۹۶ است، که این تیم در ۲ بازی دوستانه با نتیجه مشابه یک بر صفر توانسته یوز‌های ایرانی را شکست بدهد و این تیم حدود ۲۸ سال است که نتوانسته تیم ایران را شکست بدهد.

این ۲ تیم آخرین بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به مصاف یکدیگر رفته اند که تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت کارلوس کی روش توانست با ۳ گل مرتضی پورعلی گنجی، سعید عزت اللهی و اشکان دژاگه در مقابل تک گل مکان ساپاروف به برتری دست یابد.

نکته جالب توجه این است که امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی هیچ گاه برابر ترکمنستان قرار نگرفته و این اولین تجربه سرمربی تیم ملی برابر این تیم است. در آن طرف، مرگن اورازوف سرمربی جوان ترکمنستان هم اولین سال‌های سرمربیگری خود را در این تیم تجربه می‌کند.

مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش به علت مصدومیت و شجاع خلیل زاده هم به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیم ملی فوتبال در این بازی نیستند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=32436

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.