• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 9621 امروز 6
5
نمایش روز سوم فیلم‌های خانه جشنواره؛

«برف آخر» روایت دامپزشکی که شب ها گرگ شکار می کند/اکران «لایه های دروغ»، تنها اکشن جشنواره

  • کد خبر : 2802
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
«برف آخر» روایت دامپزشکی که شب ها گرگ شکار می کند/اکران «لایه های دروغ»، تنها اکشن جشنواره
سومین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم «برف آخر» اثر امیر حسین عسگری که داستان دامپزشکی است که شب‌ها گرگ شکار می کند به همراه «لایه های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب که تنها اکشن این دوره است، میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

جمهور پرس/ در دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که مدت‌هاست از آن به عنوان خانه جشنواره یاد می‌شود، ‌اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای فیلم برف آخر  امیر حسین عسگری در ساعت ۱۳ و فیلم لایه های دروغ رامین سهراب در ساعت ۱۵:۴۵ خواهند نشست.

جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ها با عوامل ودست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸:۳۰در برج میلاد برگزار می شود.

 برف آخر
این فیلم به کارگردانی امیرحسین عسگری و نویسندگی امیرحسین عسگری، امیرمحمد عبدی و سید حسن حسینی و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی ساخته شده است.

مدیر فیلمبرداری این اثر را آرمان فیاض، صدابردار امیر حاتمی، طراح صحنه و لباس علی نصیری‌نیا، طراحی گریم امید گلزاده و تدوین اسماعیل علیزاده و موسیقی: مسعود سخاوت دوست بر عهده داشتند که از میان این عوامل اسماعیل علیزاده با تدوین فیلم شنای‌پروانه در جشنواره سی‌وهشتم، سیمرغ این بخش را به نام خود کرد.

همچنین مسعود سخاوت‌دوست که پیش از این چهاربار در جشنواره فیلم فجر نامزددریافت جایزه شده است، موسیقی سه فیلم دیگر بدون قرار قبلی، ضد و موقعیت مهدی را برعهده داشته و به این ترتیب نامش در چهار فیلم در این دوره جشنواره دیده می‌شود.

برف آخر در شرایط سخت و سرد شمال کشور ساخته شده و نگاهی متفاوت به روزمرگی‌های یک دامپزشک دارد. امین حیایی، لادن مستوفی، مجید صالحی، نوشین مسعودیان، صادق ملک، امیر مشهدی عباس، امیرعباس رودگر صفاری و مهدی مهربان در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی داشته‌اند.

احسان علیخانی، حمیدرضا علی‌نژاد، امیرحسین عسگری و حسن مصطفوی نیز سرمایه‌گذاران این فیلم سینمایی هستند.

لایه‌های دروغ

فیلم سینمایی لایه‌های دروغ ساخته رامین سهراب نخستین فیلم سینمایی تولید مشترک ایران و فنلاند و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی آماده نمایش در چهلمین جشنواره فیلم فجر شد. این فیلم که به تهیه‌کنندگی مشترک محسن صرافی، رامین سهراب و یوننا انروت در کشورهای ایران و فنلاند جلوی دوربین رفته، تنها اثر حادثه‌ای اکشن است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

لایه‌های دروغ نخستین تجربه کارگردانی رامین سهراب در ایران است و علاوه بر خود او، جسیکا ولف، نادر فلاح، کامران تفتی، مجید سعیدی، ارسلان قاسمی، ونوس کانلی، میلاد میرزایی و… جلوی دوربین رفته‌اند.

در خلاصه این داستان آمده است؛ داستان اکشنی است که به زندگی آتش نشانی می پردازد که  در سانحه ای زندگی فردی را نجات می دهد و سپس اتفاقاتی برای وی رخ می دهد.

امسال نخستین بار است که که فیلم های جشنواره فیلم فجر، در دو نوبت اکران می شود تا از طرفی از تراکم تماشاگران برای جلوگیری از شیوع کرونا بکاهد و همچنین فرصتی برای تماشای فیلم در دیگر ساعات روز برای علاقمندان ایجاد کنند.

امروز فیلم  برف آخر  در ساعت ۱۹:۱۵ و همچنین فیلم لایه های دورغ در ۲۱:۳۰ به نمایش در می آید.

برای نخستین بار در این دوره از جشنواره، در روز سیزدهم بهمن در بخش‌ شبی با اندیشمندان نشست سینما فلسفه و معنا و در نشست‌های آثار گنجینه شیوه روایی در سینمای کیارستمی و بخش فیلم‌های گنجینه خانه دوست کجاست عباس کیارستمی پخش می شود.

همچنین نشست دانشگاهی با عنوان جریان شناسی فرهنگی سینمای ایران پس از انقلاب در محوطه سالن مرکزی ساعت ۱۳ برگزار می‌شود؛ همچنین در همین روز نشست تخصصی در ساعت ۱۵ به عنوان رنگ در سینمای امروز ایران در سالن شماره ۴ برج میلاد برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=2802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.