• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 9627 امروز 6
2
پنجمین جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع؛

تعیین اولویت‌های پژوهشی مجمع در حوزه علمی، فرهنگی و اجتماعی

  • کد خبر : 17765
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
تعیین اولویت‌های پژوهشی مجمع در حوزه علمی، فرهنگی و اجتماعی
کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز شنبه هشتم بهمن1401 به ریاست آیت الله محسن اراکی، تشکیل جلسه داد.

به گزارش جمهور پرس، در این جلسه درباره تعیین موضوعات پژوهشی در حوزه ماموریت‌های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر گردید: پژوهش‌هایی که در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد ضمن ارتباط کامل با وظایف کمیسیون، باید در راستای سیاست های کلی ابلاغی باشند. این پژوهش‌ها محدود و متکی به داده های آماری مستند و قابل سنجش و معتبر باشد و از آنها ضمن آسیب شناسی وضع موجود، ارائه راه حل و راهبرد جهت رفع موانع، انتظار می رود.

در ادامه جلسه مجمع، موضوعات «مهاجرت نخبگان»، «سرمایه اجتماعی و گسست نسلی»، «اعتیاد»، «وضعیت زنان»، «هنر و فرهنگ عمومی»، «ورزش» و «فضای مجازی» به عنوان اولویت های پژوهشی کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع در دوره نهم به تصویب رسید.

آیت الله اراکی ضمن تاکید بر بهره گیری از نتایج پژوهش ها در تعیین سیاست ها و خط مشی های کلان در کشور گفت: شیوه بهره برداری از پژوهش ها و تبدیل نتایج حاصله به راهکارهای اجرایی باید مد نظر اعضای کمیسیون باشد و کمیته ای برای استفاده و تلخیص و جمع بندی نتایج پژوهش ها در مجمع تشکیل شود.

در این جلسه، آقایان دکتر حسین مظفر، دکتر محمدرضا عارف، دکتر محمدحسین صفارهرندی، دکتر صادق واعظ زاده، دکتر سیدمحمد صدر و دکتر سید کمال خرازی و مهندس میرسلیم حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=17765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.