• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل 9635 امروز 8
1
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری؛

تهدید اتمی غزه؛ نشانه درماندگی و جنایتکاری رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 28807
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
تهدید اتمی غزه؛ نشانه درماندگی و جنایتکاری رژیم صهیونیستی
سخنگوی وزارت امور خارجه، تهدید اتمی غزه از جانب رژیم صهیونیستی را نشان دهنده درماندگی این رژیم دانست و هشدار داد: این تهدید همچنین نشان می‌دهد که این رژیم، ابایی از هیچ جنایتی علیه فلسطینیان ندارد.
به گزارش جمهور پرس، کنعانی در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره تهدید یکی از وزرای رژیم صهیونیستی برای استفاده از بمب اتم در غزه، این تهدید را مغایر با رژیم منع به کارگیری سلاح‌های اتمی دانست و ابراز امیدواری کرد: این سخنان از جانب مجامع بین المللی به عنوان تهدید صلح جهانی محسوب شود.
وی افزود: متاسفانه مدعیان غربی در این باره سکوت کردند.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی همچنین، این اظهارات را نشان دهنده ماهیت تهدید آمیز این رژیم دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این مساله را در عرصه بین المللی پیگیری می‌کند.
پیام ایران به امریکا درباره گسترش دامنه جنگ در منطقه
سخنگوی وزارت امور خارجه با هشدار درباره احتمال گسترش دامنه جنگ در منطقه به علت تهدید‌های رژیم صهیونیستی از ارسال پیام هشدار آمیز ایران به آمریکا در این باره خبر داد.
آقای کنعانی در نشست خبری تصریح کرد: امریکا نمی‌تواند از یک سو مدعی شود مخالف گسترش دامنه جنگ است و از دیگر سو دست رژیم صهیونیستی را در جنایات گسترده، باز گذارد.
وی گفت: درحالی که فهرست جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خارج از شماره شده است کشور‌های غربی به ویژه امریکا، چشم شان را بر این جنایات بسته اند.
کنعانی با اشاره به حجم جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات ضد امنیتی این رژیم، علیه دیگر کشور‌ها بار دیگر هشدار داد: کشور‌های منطقه، تهدید رژیم صهیونیستی را جدی می‌دانند؛ احتمال گسترش دامنه جنگ در منطقه، بعید نیست.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با تاکید بر لزوم اقدام جدی برای توقف این جنایات گفت: شمار شهدای غزه به بیش از ۹ هزار نفر رسیده است که بیش از چهار هزار نفرشان را کودکان تشکیل می‌دهند.
اروپا برای توقف جنایات در غزه اقدام کند
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران، خواستار تلاش اتحادیه اروپا برای توقف جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم فلسطین است.
آقای کنعانی در نشست خبری گفت: سفر آقای باقری به ژنو در چارچوب گفتگو‌های ایران و اتحادیه اروپا با تمرکز با مساله بین المللی و نقش و مسئولیت اروپایی‌ها در این زمینه بود.
وی همچنین، موضوع یمن را از مسائل مهم منطقه‌ای دانست و گفت: پایان جنگ در یمن، مورد اهتمام طرف‌های منطقه‌ای است.
آقای کنعانی افزود: سفر فرستاده دبیرکل سازمان ملل به تهران در ادامه رایزنی‌ها و حمایت از روند سیاسی برای پایان جنگ و تشکیل دولت ملی در این کشور انجام شد.
وی گفت: انصارالله یمن در کنار مردم فلسطین قرار دارد و دیدگاهش را هم در این زمینه به طور شفاف بیان کرده است.
اتهام بلینکن به ایران برای انحراف افکار از جنگ طلبی امریکا در غزه
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با رد اتهامات وزیر خارجه امریکا در بغداد، ضد کشورمان تصریح کرد: اتهام زنی به ایران با هدف تلاش برای انحراف افکار عمومی از این واقعیت است که امریکا یک طرف این جنگ است.
آقای کنعانی در نشست خبری گفت: گروه‌های مقاومت مستقل هستند و ایران در هیچ موضوعی به دوستان منطقه‌ای اش امر و نهی نمی‌کند موضوعی که حماس هم بار‌ها بر آن تاکید کرده است.
وی تاکید کرد: کاخ سفید نباید ریشه اقدامات جریان‌های مقاومت را در جای دیگری جستجو کند بلکه این جریان‌ها در رفتار امریکا و متحدان صهیونیست شان ریشه دارد. اگر رفتارشان درست بود وزیر امور خارجه این کشور ناچار نبود با جلیقه ضدگلوله به منطقه سفر کند.
کنعانی گفت: ایران بار‌ها مواضعش را به صراحت در قبال مقاومت مردم فلسطین مطرح کرده؛ از منظر حقوق بین الملل، مبارزه ملت‌ها علیه اشغالگران به رسمیت شناخته شده است
با این حال، دولت امریکا متاسفانه در قبال مساله فلسطین، بی طرف نیست و همواره باعث استمرار بحران شده و در طول این بحران هم به طور همه جانبه کنار رژیم صهیونیستی ایستاده بنابر این بخشی از جنگ است نه عاملی برای کمک به پایان آن.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: امریکا در عمل مانع نقش آفرینی شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه بوده است و در قبال مسولیتش در این باره، باید پاسخگو باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران شریک نخست اقتصادی افغانستان
سخنگوی وزارت امور خارجه، روابط اقتصادی تهران – کابل را دیرینه دانست و اظهار داشت: ایران نخستین شریک اقتصادی افغانستان است.
آقای ناصر کنعانی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره سفر هیاتی از افغانستان به تهران گفت: موضوع گفتگو‌ها با هیات افغانستان متمرکز بر مسائل اقتصادی است و درباره مسائل مرزی و حق آبه هم رایزنی شد.
وی افزود: در این رایزنی‌ها درباره بازگشایی گذرگاه‌های تجاری دو کشور و استفاده از قابلیت‌های حمل و نقلی ایران هم گفتگو‌های خوبی انجام شد.
کشته شدن ۶۰ نفر از اسرای در اختیار حماس در حملات صهیونیست‌ها
سخنگوی وزارت امور خارجه از کشته شدن ۶۰ نفر از اسرای در اختیار حماس بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.
آقای کنعانی در نشست خبری با اشاره به نقش و جایگاه کشورمان در منطقه به عنوان یکی از طرف‌های گفتگو، اظهار داشت: برخی کشور‌ها برای آزادی شهروندان شان که به عنوان نیروی کار در سرزمین‌های اشغالی حضور داشتند و اسیر شدند، درخواست‌هایی را برای آزادی آنان مطرح کردند که ما درخواست شان را با مقامات حماس در میان گذاشتیم.
وی گفت: حماس اعلام کرده است که با توجه به شرایط جنگی کنونی، آزادی این گروه از اسرا ممکن نیست.
تلاش برای تغییر موازنه به نفع صهیونیست ها، نشانه شکست اشغالگران
سخنگوی وزارت امور خارجه، تحرکات اخیر امریکایی‌ها برای تغییر موازنه قدرت به نفع رژیم صهیونیستی را ناشی از شکست آشکار این رژیم دانست.
آقای کنعانی در نشست خبری گفت: یکی از موارد بارز نقض قوانین بین‌المللی، تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن مردم از شمال غزه است.
براساس آمار اعلام شده از جانب آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی ” آنروا “، حدود چهارصد هزار نفر باوجود شرایط دشوار، همچنان در شمال غزه حضور دارند. تلاش اشغالگران برای حضور در این منطقه، مغایر با قطعنامه شورای امنیت است.
وی تاکید کرد: تهاجم سراسری به غزه و تلاش برای تسلط سرزمینی بر این منطقه، هم نقض آشکار حقوق بشر و هم نقض حقوق مرتبط با تفکیک نشدن غیرنظامیان است. جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل باید به این نسل کشی آشکار واکنش نشان دهد.
توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها؛ دستور کار وزارت خارجه
سخنگوی وزارت امور خارجه، گشایش اقتصادی و توسعه روابط تجاری کشورمان با دیگر کشور‌ها را دستور کار جدی دستگاه سیاست خارجی دانست.
آقای کنعانی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره تلاش کنگره امریکا برای محدود کردن فروش نفت ایران گفت: توسعه روابط تجاری ایران با دیگر کشور‌ها در نشست اخیر سازمان همکاری شانگ‌های پیگیری شد.
وی افزود: توسعه تجارت دیجیتال و ارتباط برخط خریداران و تجار از توافق‌های مهم نشست شانگ‌های بود.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی گفت: موضوع برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی ایران با دیگر کشور‌ها نیز با وجود تحولات اخیر در منطقه درحال پیگیری است.
لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=28807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.