• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 9490 امروز 3
0

تولیدکنندگان پوشاک فرهنگی از مالیات معاف شدند

  • کد خبر : 25926
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
تولیدکنندگان پوشاک فرهنگی از مالیات معاف شدند
نظرات و دیدگاه‌های بسیار متفاوتی در مورد صنعت پوشاک در کشور وجود دارد که این اختلاف نظرات بیشتر در مورد تولید پوشاک فرهنگی و مطابق عرف جامعه و علل فرهنگی و اقتصادی آن به چشم می‌خورد

به گزارش جمهور پرس، «محسن گرجی»؛ مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت، در گفتگوی تلویزیونی با موضوع بررسی نقاط قوت و ضعف لایحه عفاف و حجاب برای حمایت از صنعت پوشاک و مد و لباس گفت: اگر تولیدکننده‌ای لباس‌های بی‌حجاب تولید و فروشنده آن را به فروش برساند، با آنها برخورد و جریمه می‌شوند.

گرجی بیان کرد: چارچوب لباس‌هایی که در حوزه فرهنگی ما قرار دارند تعیین شده و شاخص‌هایی برای آنها مشخص شده است. در بحث تولید و نظارت بر مشخصات لباس‌ها وزارت صمت مسئول است.

وی افزود: نظارت عرفی و قیمتی بر فروشندگان با گشت‌های مشترکی از وزارت صمت اصناف و تعزیرات است. تولیدکننده پوشاک فرهنگی به کل از پرداخت مالیات معاف است.

گرجی با بیان اینکه باید ذائقه‌سازی رعایت حجاب در همه لایه‌های جامعه رسوخ کند افزود: تمام دستگاه‌ها وظایفی دارند که باید به آن وظایف عمل کنند. یکی از این ارگان‌ها، صدا و سیما است.

پیش از این هم «سید مجید امامی»؛ رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در یک برنامه تلویزیونی گفت: عوامل اصلی بحران در توزیع پوشاک عفیفانه و ایرانی و تراز زن ایرانی، دیالکتیکی بین عوامل اقتصادی و فرهنگی است. امروزه، خیلی رایج شده که موضوعات را تقلیل کرده و ساده‌سازی کنیم. وقتی می‌گویم دیالکتیکی بین عوامل فرهنگی و اقتصادی است طبعاً منظورم این است که تولیدکننده و قیمت اجاره‌بهای مراکز توزیع پوشاک به طور حتم اثرگذار هستند. یعنی وقتی یک واحد تجاری در نقاط مطرح تهران به طور میانگین، ماهانه اجاره ۴۰ میلیونی دارند و در نتیجه، فعالان این حوزه به سمت فروش توده‌ای، تأمین توده‌ای و مصرف توده‌وار می‌روند و در این میان، تولیدکننده‌ای که ضوابط و قواعد را رعایت نمی‌کند و می‌گوید بازار چنین چیزی را از من می خواهد، اینها باعث ایجاد سردرگمی می‌شوند تا جایی که اگر افراد یک مقدار، پایه و دانش نظری نداشته باشند سردرگم می‌شوند که گیر و مشکل از کجاست؟

وی همچنین صنعت مد و اقتصاد پوشاک را صنعتی میلیاردی عنوان کرد و از آن به عنوان یکی از سه صنعت اول جهان یاد کرد و افزود: ما اصلاً درباره موضوع فرعی صحبت نمی‌کنیم بلکه درخصوص یک موضوع فوق العاده مهم صحبت می‌کنیم که باید گفت آیا نظام صنعت و فرهنگی ما در تراز این اهمیت، به حوزه مد و پوشاک توجه کرده یا نکرده است؟ بنده به عنوان مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس می گویم توجه نکرده است.

وی با اشاره به دلایل این که چرا بانوان نمی‌توانند در سطح بازار دسترسی به پوشاک عفاف و حجاب داشته باشند، گفت: باید علل فرهنگی و اقتصادی را با هم ببینیم که چرا خانم‌ها در کف بازار، پوشاک عفاف و حجاب و ملزومات را پیدا نمی‌کنند؟ البته فارغ از فضای مجازی که ممکن است عده‌ای نتوانند در آن بستر به چادرهای دوخته شده و مانتو و ملزومات حجاب خوب دسترسی داشته باشند نباید مسئله فرهنگی‌اش را نادیده بگیریم. چون در حقیقت، نتوانستیم نظام ذائقه را شکل دهیم و روند فراگیری را درست کنیم.

اما «احمد کریمی اصفهانی»؛ دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، در گفتگو با فارس در مورد مطالبه برخی افراد از نظر تولید پوشاک حجاب هیچ مشکلی نداریم و صنف پوشاک و لباس نیز پوشاک‌های متناسب با حجاب را به طور وفور در بازار هم تولید و هم عرضه می‌کند.

وی تاکید کرد: از نظر از تولید چادر مشکی داخلی مشکلی نداریم. هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر قیمت تولید پارچه چادر مشکی نسبت به مشابه خارجی ارزانتر است و کارخانه‌های خوبی در کشور راه‌اندازی شده است.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار ادامه داد: عده‌ای در بازار هستند که بهترین مدل‌های روز مناسب با سلیقه بانوان را طراحی و تولید می‌کنند و بازار از نظر تنوع مدل‌ها مشکلی ندارد، اما باید تقاضا هم برای این مدل‌ها وجود داشته باشد.

امیدواریم که اختلافات در زمینه تولید پوشاک فرهنگی، منتج به نتیجه واحدی گردد تا تولیدکننده و مصرف‌کننده از سردرگمی رها شوند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=25926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.