• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
کل 9609 امروز 4
2

تولید کاغذ در کشور به دو برابر نیازها می رسد

  • کد خبر : 29491
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
تولید کاغذ در کشور به دو برابر نیازها می رسد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با قرار گرفتن چهار کارخانه چوب و کاغذ کشور روی خط تولید، بیش از ۲ برابر نیاز کشور کاغذ تولید می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلیبه گزارش جمهور پرس، جشن خودکفایی تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی کشور امروز در کارخانه چوب و کاغذ مازندران برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جشن خودکفایی به وضعیت نگران کننده و فروپاشیده دو سال قبل این کارخانه اشاره کرد و گفت: امروز این کارخانه، کاغذ همه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی کودکان ایرانی را تامین کرد.

محمدمهدی اسماعیلی از همه مجموعه چوب و کاغذ از جمله کارگران، تکنسین‌ها و مدیریت جهادی و مسئولان حمایت کننده از این واحد صنعتی تشکر کرد و افزود: این خودکفایی و این گام اقتصادی، هدیه دولت مردمی به مردم ایران است.

او با بیان اینکه روزی که مدیرعامل حاضر کارخانه چوب و کاغذ استان این کارخانه را تحویل گرفت وضعیت بسیار بهم ریخته‌ای داشت، ادامه داد: زیر ساخت‌ها در این کارخانه فراهم بود، اما روحیه جهادی و تلاش در این کارخانه وجود نداشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هم اکنون کار جهادی این مجموعه بعد از دو سال نتیجه داد و شاهد برگزاری جشن خودکفایی کاغذ کتب درسی کشور در آن هستیم.

اسماعیلی گفت: با قرار گرفتن چهار کارخانه چوب و کاغذ مازندران، شیراز، شادگان و خوزستان در چرخه تولید، بیش از دو برابر نیاز کشور به کاغذ را تولید خواهیم کرد.

او ادامه داد: می‌توان این دستاورد را به عنوان یکی از مزیت‌های مهم در حوزه دیپلماسی فرهنگی، هنری و اقتصادی نام برد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=29491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.