• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
1

جراحی پتوز یا فلج پلکی مادرزادی در تنها مرکز پتوز ایران

  • کد خبر : 33924
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
جراحی پتوز یا فلج پلکی مادرزادی در تنها مرکز پتوز ایران
پتوز یا افتادگی پلک یکی از شایعترین مشکلات چشمی است که در آن پلک به حالت افتاده قرار دارد و از موقعیت طبیعی خود پایین‌تر قرار دارد

پتوز یا افتادگی پلک یکی از شایعترین مشکلات چشمی است که در آن پلک به حالت افتاده قرار دارد و از موقعیت طبیعی خود پایین‌تر قرار دارد. این مشکل موجب شده بخشی از چشم پوشیده شود و میدان دید را با محدودیت مواجه کند. شاید در گذشته این مشکل که معمولا به‌صورت مادرزادی یا در اثر ضربه به چشم بروز می‌کند غیر قابل درمان بود، ولی خوشبختانه با پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی، افتادگی پلک یا پتوز درمان شدنی است و کلینیک‌های زیبایی متعددی درحال حاضر نسبت به رفع این مشکل اقدام می‌کنند.

کلینیک RMC یکی از مجموعه‌های معتبر و مجهز در ایران است که با کادری مجرب و متخصص توانسته‌اند در زمینه درمان و جراحی پتوز پلک خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهند. اگر از بیماری مشکل پتوز رنج می‌برید می‌توانید با مراجعه به کلینیک RMC برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

چگونه پتوز مادرزادی را درمان کنیم؟

پتوز پلک در کودکان اغلب قابل درمان بوده و در مواردی که این مشکل با تنبلی چشم همراه باشد، قرار دادن یک پوشش بر روی چشم سالم، قطره چشمی، یا استفاده از عینک، در زمان جراحی پتوز پلک ضروری خواهد بود. برای تعیین روش درمان و تشخیص این موضوع که آیا به عمل جراحی پتوز پلک نیاز دارید با خیر، با بررسی عوامل مختلفی امکان‌پذیر خواهد بود. این عوامل عبارتند از:

۱- سن کودک

۲- شدت افتادگی پلک

۳- قدرت و توانایی عضلات بالابرنده و پایین آورنده پلک

۴- وضعیت حرکات چشمی

در دوران نوزادی و کودکی معمولا ضروری نیست که موارد خفیف تا متوسط پتوز پلک را تحت عمل جراحی قرار داد. کسانیکه تحت عمل جراحی پتوز پلک قرار می‌گیرند باید به‌صورت مداوم سلامتی چشم خود را مورد بررسی قرار داده و از نظر تنبلی، عیوب انکساری و مواردی از این قبیل توسط چشم پزشک متخصص چشم خود را تحت معاینه قرار دهید. اگر نیاز به مشاوره بیشتر در این زمینه دارید، می‌توانید با مشاورین کلینیک RMC در ارتباط باشید. این کلینیک تنها مجموعه تخصصی عمل پتوز پلک در ایران است که موفق‌ترین جراحی‌ها را با بهره‌مندی از پزشکان متخصص انجام داده است. جراحی عضله بالابرنده پلک یک اقدام بسیار حساس و مهم است که توسط هر جراحی نباید تحت این عمل جراحی قرار بگیرید. تنها متخصصین مجرب قادر خواهند بود بدون کمترین عوارض این مشکل را برطرف کنند.

دلایل افتادگی پلک در افراد بالغ

باوجود اینکه اکثر مبتلایان به پتوز پلک از بدو تولد با این مشکل متولد می‌شوند، ولی برخی از افراد در سنین بالا به این عارضه مبتلا می‌شوند. در این بخش قصد داریم درمورد دلایل افتادگی پلک در افراد بالغ صحبت کنیم. پس اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده‌اید این بخش را کامل مطالعه کنید تا از دلیل و روش درمان آن آگاهی کامل کسب نمایید. این علل عبارتند از:

۱- افزایش سن

۲- جراحی سایر مشکلات چشمی و بینایی نظیر آب مروارید

۳- پتوز بر اثر ضربه

۴- بیماری‌های عصبی

۵- بیماری‌های عضلانی

۶- تومور حدقه چشم و درگیر شدن عضله بالابرنده پلک و عصب آن توسط تومور

حال که با علل افتادگی پلک به صورت کامل آشنا شدید، توصیه می‌شود در صورت مشاهده هر یک از موارد ذکر شده در قسمت بالایی، در اسرع وقت به پزشک خبره مراجعه کرده و مشاوره دریافت کنید. توجه داشته باشید انتخا کلینیک مناسب فاکتور بسیار مهمی است؛ چراکه در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران ناپذیری برایتان بوجود آید.

جراحی پتوز یا فلج پلکی مادرزادی در تنها مرکز پتوز ایران

نحوه جراحی فلج پلک مادرزادی

جراحی فلج پلک معمولا یک عمل سرپایی است، به این معنی که پس از انجام جراحی می‌توانید به خانه بروید و دوران نقاهت را در منزل بگذرانید. در این عمل برای بی‌حس کردن و کاهش درد از ترکیبات بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود. در پتوزهای متوسط و کم جراح تنها عضله بالابرنده پلک را تنظیم می‌کند ولی در فلج پلکی شدید، ممکن است نیاز به تقویت عضله بالابر و پیوند مجدد آن به پلک داشته باشیم. مانند سایر جراحی‌ها، جراحی پتوز پلک نیز خطرات و عوارضی دارد که جراح شما باید تمام این موارد را با شما درمیان بگذارد تا با آگاهی کامل اقدام به انجام این عمل کنید.

قبل از عمل حتما داروهایی که مصرف می‌کنید یا بیماری‌هایی که دارید را با چشم پزشک خود در میان بگذارید. عوارض پس از جراحی پتوز پلک می‌توان به خشکی چشم، خراشیده شدن قرنیه و هماتوم اشاره کرد. یکی دیگر از عوارض عمل جراحی افتادگی پلک، غیر همسطح بودن پلک است که در صورت انجام این جراحی در یک کلینیک غیر معتبر توسط پزشک غیرمتخصص اتفاق می‌افتد. کلینیک RMC یکی از بزرگترین مراکز درمان زیبایی در ایران است که مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات به روز و پیشرفته بوده و عمل‌های جراحی توسط بهترین جراحان در این کلینیک انجام می‌شود. اگر زیبایی چهره و بینایی‌تان برایتان اهمیت بالایی دارد، می‌توانید از خدمات این مرکز تخصصی پتوز بهره ببرید.

مراقبت های پس از جراحی افتادگی پلک

حتما می‌دانید که پی از انجام هر عمل حراحی، مراقبت‌های ویژه‌ای باید انجام بپذیرد تا نتیجه مطلوبی از آن عمل به دست آید. از مراقبت‌های پس از جراحی پتوز پلک می‌توان این موارد را نام برد.

۱- عدم شستشوی صورت تا ۴۸ ساعت پس از جراحی

۲- مصرف داروها طبق دستور پزشک

۳- استفاده از کمپرس یخ روی چشم هریکساعت به مدت ۲۰ دقیقه

۴- کشیدن بخیه‌ها پس از یک هفته تا ۱۰ روز

۵- استفاده از ترمیم‌کننده به مدت سه ماه برای رفع محل بخیه‌ها

اگر افتادگی پلک را در کودک خود مشاهده کردید در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کرده تا تحت درمان قرار گیرد چرا که این مشکل در موارد شدید منجر به کاهش بینایی کودکتان خواهد شد. کلینیک RMC با بهره‌مندی از تخصص و تجربه بهترین جراح پلک تهران توانسته است انجام جراحی پتوز پلک را در بهترین شرایط و نتیجه‌گیری انجام دهد. قبل از هر اقدامی به سایت این کلینیک مراجعه نمایید و از مشاورین این مرکز درمورد نحوه عمل، هزینه‌ها و زمان مراجعه، راهنمایی دریافت کنید.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد افتادگی پلک یا پتوز مادرزادی با شما صحبت کنیم و روش‌هایی درمان و نحوه جراحی و عوامل ایجاد کننده این محل را موردبررسی قرار دهیم. یکی از فاکتورهای مهم در درمان موفقیت آمیز پتوز پلکی، مراجعه به یک کلینیک تخصصی و مجهز است که با استفاده از خدمات آن و انجام عمل توسط بهترین جراحان پلاستیک، پوست و زیبایی، مشکل افتادگی پلک خود را برطرف نمایید.

کلینیک RMC یک مرکز تخصصی جراحی پتوز یا فلج مادرزادی پلک بوده که به‌صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی توسط جراحان این مجموعه مشکل فلج پلکی درمان خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره قبل از عمل، هزینه‌های جراحی، روش جراحی و مواردی از این قبیل، می‌توانید به سایت کلینیک RMCمراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=33924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.