• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 9621 امروز 6
2

حضور جنگ جهانی سوم و بی‌رویا در جشنواره‌های جهانی مشکلی ندارند

  • کد خبر : 9720
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
حضور جنگ جهانی سوم و بی‌رویا در جشنواره‌های جهانی مشکلی ندارند
مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در خصوص حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره ونیز و پرسش رسانه در خصوص اخذ پروانه نمایش این فیلم‌ها با اعلام این مطلب افزود: پس از هر حضور بین المللی فیلم ها اغلب حرف و حدیث‌هایی پیرامون وجود یا عدم وجود مجوز نمایش فیلم در جشنواره‌ها و محافل بین‌المللی مطرح می‌شود.

جمهور پرس/ مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در خصوص حضور فیلم های ایرانی در جشنواره ونیز و پرسش رسانه در خصوص اخذ پروانه نمایش این فیلم ها با اعلام این مطلب افزود: پس از هر حضور بین المللی فیلم ها اغلب حرف و حدیث هایی پیرامون وجود یا عدم وجود مجوز نمایش فیلم در جشنوارها و محافل بین المللی مطرح می‌شود.
وی ادامه داد:  بنده قبلا هم گفته‌ام نفس حضور در جشنواره و افتخارآفرینی سینمای ایران نه تنها هیچ منع و مشکلی ندارد بلکه ارزشمند و باعث خوشحالی دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر و بویژه سینما و موجب بالندگی و رشد سینما میتواند باشد. اما موضوع از لحظه ای پیچیده و مشکل دار می‌شود که یک فیلم بدون طی مراحل قانونی و پیش از اقدام به دریافت مجوزهای لازم در جشنواره ها شرکت کند. چنانکه در آیین نامه مربوط به نمایش آثار سینمایی آمده ، فیلم‌ها برای حضور در جشنواره‌ها یا هر فضای نمایشی الزاما باید دارای پروانه نمایش باشند و هرگونه تخطی از این امر می‌تواند تبعات سنگین و جریمه‌های خاصی را در پی داشته باشد.
به گفته وی، در بین فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره ونیز دو فیلم جنگ جهانی سوم و بی‌رویا مشکلی برای حضور در جشنواره‌ها ندارند چرا که از چند ماه پیش درخواست خود را ثبت کرده و در تعامل با سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش پیش رفته‌اند. اما فیلم شب داخلی دیوار جهت اخذ پروانه نمایش دیرتر اقدام کرده و طبق اعلام تهیه کننده با توجه به آماده نبودن فیلم، نسخه نهایی را ارائه نداده است.
سهرابی خاطرنشان ساخت: با توجه به اطلاعیه‌های مداوم و مصاحبه ریاست محترم سازمان مبنی بر ضرورت رعایت قوانین نمایش فیلم‌ها و شرکت در جشنواره‌ها، لازم است این فیلم یا هر فیلم دیگر مراحل قانونی حضور در جشنواره های بین‌المللی را طی کنند.
وی اضافه کرد: بنظر بنده تبعات و خسارت‌های عدم تمکین به قوانین موجود و مصوب و تخلف در نحوه  عرضه آثار، حتما بیشتر از دستاورد احتمالی حضور در یک یا چند جشنواره خواهد بود.
مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم توصیه و تاکید کرد: فیلمسازان محترم از ارائه و نمایش فیلم خود در محافل و جشنواره‌ها پیش از اخذ مجوز لازم جدا خودداری کنند تا تعاملی که سازمان سینمایی با سینماگران در پیش گرفته دچار خدشه‌ نشود.
وی گفت: البته، فیلم دیگری که از ایران در جشنواره مذکور حضور دارد اساسا پروانه ساخت یا شناسنامه‌ای ندارد که بخواهم درباره آن اظهار نظر کنم و از شواهد پیداست بیشتر نمایش یک سیاسی بازی است تا حضور یک فیلم سینمایی.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=9720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.