• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 9493 امروز 1
2
قالیباف:

حفظ ارزش پول ملی از مهم‌ترین رسالت‌های مسئولان است

  • کد خبر : 29813
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
حفظ ارزش پول ملی از مهم‌ترین رسالت‌های مسئولان است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم از مرکز کشور، شهر‌ها و مناطق دیگر را مدیریت کنیم بلکه باید برای حفظ ارزش پول ملی که به معنای بالا بردن قدرت خرید مردم است، تصمیم‌گیری و اقدام کنیم.

به گزارش جمهور پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست جمعی از اعضای شورایاری‌های محله‌ها، معتمدین و فعالان اجتماعی مناطق مختلف تهران که در بهارستان برگزار شد، گفت: مهم‌ترین رمز موفقیت ما در جمهوری اسلامی، ایمان به سنت‌های الهی و مردم است و هرگاه از این موضوعات فاصله بگیریم آینده روشنی در پیش رو نخواهیم داشت.

وی با بیان این که حفظ نظام به واسطه نگاه داشتن قلب مردم است و ما باید با مردم کنار بیاییم و آن‌ها را پای کار بیاوریم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم گفت: زمانی که در شهرداری بودم، شهرداران مناطق می‌گفتند شورایاری‌ها کارشان را تضعیف می‌کند که من می‌گفتم نباید با شورایاری‌های اختلاف کنند چرا که شورایاری‌ها صاحب کار هستند و با مردم و مشکلات ارتباط دارند.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه مردم در پیروزی انقلاب و اداره جنگ نقش اصلی را داشتند، اظهار کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی هرکجا موفق بودیم قطعاً مردم حضور داشتند و هر کجا ناموفق بودیم، مردم را حذف و تصور کردیم می‌توانیم با مدیریت خودمان موضوعات را پیش ببریم که اشتباه محض است؛ به‌ویژه از آنجایی که اساس نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم بنا نهاده شده و باید آن‌ها را در موضوعات شریک کنیم که هر کجا هستیم با اراده آن‌ها در آن سمت قرار گرفته‌ایم.

قالیباف حفظ ارزش پول ملی را از مهم‌ترین رسالت‌های مسئولان دانست و افزود: امروز نحوه مدیریت و حکمرانی ایراد دارد و مهم‌ترین مشکل آن عدم تمرکززدایی است. باید بدانیم نمی‌توانیم از مرکز کشور، شهر‌ها و مناطق دیگر را مدیریت کنیم بلکه باید برای حفظ ارزش پول ملی که به معنای بالا بردن قدرت خرید مردم است تصمیم‌گیری و اقدام کنیم. نباید در سطح ملی به عنوان یک قوه تصمیمی بگیریم و کار‌هایی را انجام دهیم که استانداری‌ها یا حتی شورایاری‌ها امکان انجام آن را دارند.

وی با اشاره به مطالبه قانونی شدن شورایاری‌ها اظهار کرد: ما مسئله وضعیت قانونی شورایاری‌ها را هرچقدر زمان‌بر باشد دنبال می‌کنیم، چون مسیر درستی است و در سطح کشور باید پیگیری و اجرا شود.

در این نشست اعضای شورایاری‌ها، معتمدین و فعالان اجتماعی محله‌ها از مناطق مختلف تهران به بیان دغدغه‌ها، مسائل و موضوعات مد نظر خود در حوزه‌های مختلف از جمله تقویت شورایاری‌ها و تصویب قانون مرتبط با آن، حل معضل آلودگی هوای تهران، مشارکت زنان در امور شهری، ترافیک، تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات، موضوعات عمرانی، حمل و نقل، مترو و… پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=29813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.