• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل 9633 امروز 6
0

حمایت ژاپن از ایران در مقابله با گرد و غبار

  • کد خبر : 27095
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
حمایت ژاپن از ایران در مقابله با گرد و غبار
سفیر ژاپن در ایران: برنامه کنترل گرد و غبار در ژاپن از سال ۲۰۰۲ آغاز شده و انجام برنامه‌های مشترک با دیگر کشورها از جمله ایران، برایمان بسیار حائز اهمیت است.

جمهور پرس/ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سفیر ژاپن در تهران با تأکید بر حمایت کشورش از اقدامات ایران در حوزهحمایت ژاپن از ایران در مقابله با گرد و غبار محیط زیست به ویژه مقابله با توفان‌های گرد و غبار، گفت: برگزاری اجلاس مقابله با گرد و غبار نتایج مؤثری به همراه خواهد داشت.

آیکاوا کازو توشی در دومین روز اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار اظهار کرد: همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در مقابله با توفان‌های گرد و غبار بسیار حائز اهمیت است و مشارکت فعال کشورها در اجلاس امروز هم مؤید همین مطلب است.
وی با اشاره به توفان‌های مکرر در شرق دور در سال جاری، افزود: در ژاپن برنامه کنترل گرد و غبار از سال ۲۰۰۲ آغاز شده و در این زمینه برنامه‌های مشترکی با چین، کره جنوبی و مغولستان هم داشته‌ایم.

سفیر ژاپن در تهران خاطرنشان کرد: سه برنامه عمل با کره جنوبی و چین نیز امضا کرده‌ایم و در حال حاضر هم انجام برنامه‌های مشترک با دیگر کشورها از جمله ایران برایمان بسیار حائز اهمیت است.
کازو توشی با تأکید بر حمایت ژاپن از اقدامات ایران در زمینه مقابله با توفان‌های گرد و غبار، گفت: در سال ۲۰۱۴ تفاهم‌نامه ای میان جمهوری اسلامی ایران و محیط زیست ژاپن منعقد شد و ما به دنبال برگزاری کارگاه‌ها و جلسات فنی مشترک بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه توفان‌های گرد و غبار باعث بیماری‌های زیادی میان افراد شده است، ادامه داد: دولت ژاپن متعهد شده یک میلیارد دلار برای مقابله با توفان اختصاص دهد که هر ساله این میزان را افزایش خواهیم داد.
سفیر ژاپن در ایران یادآور شد: قطعنامه پیشنهادی این اجلاس در مورد اقدامات پیشگیرانه و همکاری‌های مشترک برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار، بسیار حائز اهمیت است و برگزاری چنین اجلاسی می‌تواند نتایج مؤثری در راستای حفاظت از محیط زیست به همراه داشته باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=27095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.