• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل 9599 امروز 0
2

خاندوزی: مولدسازی، خروج املاک دولتی از حبس است

  • کد خبر : 24671
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
خاندوزی: مولدسازی، خروج املاک دولتی از حبس است
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با اجرای طرح مولدسازی، املاک دولتی از حبس و زندان نامشهود خارج می شود و تمرکز ما بر ملک های بزرگ و دانه درشت است.

جمهور پرس/ «سید احسان خاندوزی» روز سه شنبه در مراسم رونمایی از تالار مولدسازی دارایی های دولت افزود: در وزارت اقتصاد بخش اصلی تمرکز ما بر پروژه تحولی ماندگار است که همه در راستای هدفگذاری تحولی بود که رییس جمهوری خواسته بودند، انجام دهیم.

وی ادامه داد: صدور مجوز کسب و کار در حوزه تولید، شفافیت مالکیت بانک ها و شرکت های دولتی و نقش آفرینی دولت در اداره دارایی ها و اموال از جمله پروژه های تحولی ماندگار است و امیدواریم ثمرات این اقدامات ماندگار با همکاری مجلس و قوه قضائیه باعث شود وارد ریل های جدید اقتصاد کشور شویم.

وزیر اقتصاد گفت: با یک میلیاردر زاغه نشین به نام دولت مواجه هستیم که علیرغم داشتن دارایی های بسیار اعم از املاک و مستغلات و سهام و شرکت ها اما در پیشبرد امر اقتصادی کشور و توسعه ملی و عمران و سرمایه گذاری بسیار کند و ضعیف عمل می کرده است.

وی ادامه داد: یکی از بهترین تدابیر که کمک می کند تامین مالی غیر تورمی بودجه های عمرانی و سرمایه ای کشور سامان بیابد این است که از وسعت دارایی های راکد در جهت سرمایه گذاری دولت استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: گاهی استانداران برای پیشبرد پروژه های عمرانی برای چند صد میلیارد تومان و گاهی چند میلیارد تومان چندین سال معطل هستند حال آنکه در آن استان دارایی بسیاری وجود دارد که به دلیل ناتوانی دستگاه های دولتی و مدیریت از آنها استفاده نمی شود.

وی بیان کرد: در قلب پایتخت ۲۲ هکتار زمین وجود دارد که سالهای سال در آن عصرها معتادان جمع می شوند و شب ها محل ترسناکی برای مجموعه های مسکونی منطقه است در حالیکه می توانستیم اینها را به مجموعه هایی تبدیل کنیم که برای دولت و جامعه و مردم دستاورد داشته باشد و مشکلات بخش مسکن و زیرساخت ها را برطرف کند.

وزیر اقتصاد افزود: باید بتوانیم با کمک دستگاه های اجرایی گام اول اعتماد به جامعه را برگردانیم و مولدسازی مهمترین راه برون رفت کشور از تنگنای سرمایه گذاری و فعالیت عمرانی است.

وی گفت: علاوه بر اینکه طی این سال ها دولت را از مولدسازی دارایی های برای اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی محروم کردیم گاهی دولت ها به مردم فشار می آوردند که زمین و خانه های خالی خود را برای تعادل بازار مسکن عرضه کنند اما خود املاک و مستغلات خود را عرضه نمی کردند.

خاندوزی گفت: امروز بیش از ۱۳۰۰ ملک مازاد دستگاه های دولتی وجود دارد که باید مولدسازی شود و این املاک دولتی از حبس و زندان غیرمشهود که سال ها بر آن قفل زده بودیم، خارج شود.

وی تاکید کرد: در پیشبرد مولدسازسازی باید حداکثر وفاق و اعتماد اجتماعی انجام شود.

وزیر اقتصاد افزود: اگر اصرار داریم بر مساله شفافیت در واگذاری ها و خصوصی سازی ها به این دلیل است که در گذشته شفافیت وجود نداشت و شفافیت بیش از واگذاری امکان فرصت برابر برای همه آحاد ملت ایران و سرمایه گذاران و فعالان اقتصاد ایجاد می کند که از این دارایی های استفاده کند و می توانیم از این طریق وفاق اجتماعی را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: ای کاش سال های گذشته که مساله واگذاری دارایی های دولت مطرح بود دولت گذشته نه با فشار افکار عمومی و رسانه ها اطلاعات را منتشر می کردو چنانچه پیش از این واگذاری ها صورت های مالی شفاف می شد بسیاری از حرف و حدیث ها ایجاد نمی شد.

خاندوزی گفت: با اجرای شفافیت در مولدسازی، مساله مقاومت دستگاه ها در اصل واگذاری ها نیز از بین می رود و مشخص می شود که چه تعداد دارایی، در کدام استان و با چه ارزشی وجود دارد.

وی با اشاره به مقاومت دستگاه ها در اجرای مولدسازی افزود: وقتی می خواستیم دستگاه ها دارایی های خود را اعلام کنند فهرستی از دارایی های خود در نقاط دور افتاده و غیرقابل استفاده را اعلام می کردند و می گفتیم آیا در دستگاه های املاک با ارزشی وجود ندارد؟ در این مدت تلاش کردیم به جای تمرکز بر املاک و دارایی های بی ارزش به املاک بزرگ و دانه درشت که ارزش بالایی دارد توجه کنیم.

خاندوزی گفت: امیدواری اجرای مولدسازی سه خروجی داشته باشد؛ شفاف سازی اموال و دارایی ها و دسترسی برابر همه مردم به اطلاعاتی که برای سرمایه گذاری نیاز است؛ دستاورد دوم شفاف سازی در فرایند مولدسازی است و مشخص می شود دارایی و املاک اجاره داده می شود یا تهاتر می شود و در پایان شفاف سازی در مصارف مولدسازی دارایی ها است تا اگر از محل واگذاری درآمدی کسب شد اطلاع رسانی شود در چه پروژه ای استفاده می شود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=24671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.