• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 9618 امروز 3
0

دشمن محرم را محل زورآزمایی خود قرار داد

  • کد خبر : 25857
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۳
دشمن محرم را محل زورآزمایی خود قرار داد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن مایوس از همه بخش‌های انقلاب اسلامی با بی‌خردی محرم و عاشورا را محل زورآزمایی خود قرار داد.

به گزارش جمهور پرسبه نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در دومین همایش برگزیدگان سال هیات و تشکل‌های دینی درباره نقش انقلاب اسلامی در تداوم هیات افزود: ویژگی مهم انقلاب اسلامی ما این است، که در زیست بوم کربلایی و عاشورایی به وجود آمد و به رشد و بالندگی رسید. انقلاب اسلامی انقلاب فاطمی الحدوث است.

آقای اسماعیلی گفت: این انقلاب در مهرماه سال ۱۳۴۱ در ایام فاطمیه آغاز شد. با نام حسین‌ بن علی تاسوعاها، عاشورا‌ها و اربعین‌ها به پیروزی رسیده است. عاشورای سال ۱۳۴۲ منشا قیام ۱۵ خرداد است. تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۵۷ طومار رژیم طاغوت را پیچاند و این رژیم را به زباله‌دان تاریخ فرستاد. اربعین مفهوم کلیدی بود، تا بتوان پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن را فهمید.

وی افزود: انقلاب اسلامی محصول اربعین‌های شهدای قم، شهدای تبریز، اربعین شکوهمند دی ماه سال ۱۳۵۷، اربعین درگذشت حاج‌آقا مصطفی خمینی در آذر ۱۳۵۶ است. شما دیدید چطور رهبر انقلاب در آغاز دهه ۸۰ با سقوط رژیم بعث عراق سنت اربعین را به حماسه‌ای برای زنده نگهداشتن همه ارزش‌های دینی و به صحنه آوردن همه عناصر جبهه مقاومت تبدیل کردند. این جریان و شبکه بزرگی که رشد پیدا کرده، یک جریان مردمی است. نام این شبکه هیات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هیات حسینی سابقه هزار و اندی ساله دارند، گفت: هیچ مکتبی جز مکتب پیروان اهل بیت (ع) قدرت شبکه‌سازی مردمی را ندارد. امروز انقلاب اسلامی مجهز به قدرت بی‌انتهاست. شما دیدید دشمن با به راه انداختن فتنه و جنگ ترکیبی اراده، امید و ایمان جوانان را نشانه گرفته بود. چراکه آن‌ها را از گذشته پشیمان و از آینده ناامید کند. ولی راهبرد جبهه انقلاب افتخار به گذشته و امید به آینده است. دشمن برای محرم امسال خواب‌های نامبارکی را دیده بود. اینبار مایوس از همه بخش‌ها با بی‌خردی محرم و عاشورا را محل زورآزمایی خود قرار داد.

آقای اسماعیلی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت دین، توحید، امامت و ولایت فقیه جامعه نورانی ما با قدرت جلو می‌رود. وقتی ما آمار می‌دهیم، ۸۱ درصد مردم ایران در دهه اول محرم سیاهپوش حضرت اباعبدالله (ع) هستند، بعضی‌ها بغض و کینه می‌کنند. بالای ۶۰ درصد مردم در هیات شرکت می‌کنند و آن‌هایی که نمی‌توانند شرکت کنند، از طریق رسانه‌ها مراسم را دنبال می‌کنند. بیش از ۵۴ درصد مردم در ایام دهه اول محرم نذری دادند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=25857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.