• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 9493 امروز 1
2

دوز یادآور واکسن کرونا فراموش نشود

  • کد خبر : 17064
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
دوز یادآور واکسن کرونا فراموش نشود
این گروه از افراد جامعه بدون توجه به اینکه تاکنون چند دوز واکسن تزریق کرده‌اند، بعد از گذشت ۶ ماه از آخرین زمان تزریق؛ می‌بایست دوز یادآور واکسن کرونا دریافت کنند.

به گزارش جمهور پرس، «سیدمحسن زهرایی»؛ رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن، گفت: افراد بالای ۱۸ که جزو گروه‌های پرخطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، می‌بایست نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

 

وی افزود: این گروه از افراد جامعه بدون توجه به اینکه تاکنون چند دوز واکسن تزریق کرده‌اند، بعد از گذشت ۶ ماه از آخرین زمان تزریق؛ می‌بایست دوز یادآور دریافت کنند.

 

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: افرادی که از یک نوع واکسن در دو نوبت واکسیناسیون استفاده کرده اند، می‌توانند نوبت سوم را از یک نوع دیگر تزریق کنند. اما، اگر نوبت سوم هم از همان نوع واکسن دو نوبت قبلی بود، اشکالی ندارد.

 

زهرایی در پاسخ به این سوال که چگونه بدانیم تاکنون چند دوز واکسن تزریق کرده ایم، گفت: افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند، دارای کارت واکسن الکترونیکی هستند. لذا، با مراجعه به سایت www.wcr.salamat.gov.ir، نسبت به تعداد دوزهای تزریقی و همچنین نوع واکسن‌هایی که دریافت کرده اند، مطلع شوند.

 

لازم به ذکر است که تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۱۷ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۴۳۵ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۴۵ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۹۷ دوز رسید.

 

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=17064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.