• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
کل 9593 امروز 7
2

رئیسی: از ظرفیت نهاد‌های مردمی همچون بسیج برای رفع فقر استفاده شود

  • کد خبر : 4062
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
رئیسی: از ظرفیت نهاد‌های مردمی همچون بسیج برای رفع فقر استفاده شود
رئیس‌جمهور گفت: از تجربه‌های موجود در استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌های مردمی همچون خیریه‌ها و بسیج برای رفع فقر بهره گرفته شود.

جمهور پرس/ آیت الله رئیسی این سخنان را در اولین جلسه شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم بیان کرده و در یک نمونه موفق از تجربه به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی در موضوع امدادرسانی در اوایل همه‌گیری کرونا بنا به سفارش رهبر انقلاب نام برد.

پیش‌تر نیز رهبر انقلاب در سخنرانی نوروز امسال استفاده از ظرفیت خیریّه‌های مردمی، نهاد‌های انقلابی، امنای مساجد را که در زمینه رفع فقر و ایجاد اشتغال فعال هستند را فرصتی مهم برای دولت بر شمرده بودند.

همچنین سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه باید ماشین تولید فقر را باید متوقف کنیم، گفته بود با توجه به اینکه اقتصاد لیبرالی ریشه فقر و محرومیت در کشور است بنابراین نمی‌توانیم اجازه دهیم این اقتصاد همچنان تولید فقر کند و با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید آن را از بین برد.

آبان امسال نیز معاون هماهنگ کننده سپاه تهران از اختصاص سه و نیم میلیارد تومان بودجه برای رفع فقر و اشتغال زایی افراد بی بضاعت خبر داده بود.

به گفته سردار محمود توکلی، «راه‌اندازی ۱۷ صندوق قرض‌الحسنه بسیجیان و اجرای ۲۶۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی از جمله برنامه‌های سپاه تهران بزرگ در این راستا است.»

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=4062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.