• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل 9566 امروز 0
1
اختصاصی روزنامه جمهور:

«روز حسین» در دل کالیفرنیا

  • کد خبر : 25431
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
«روز حسین» در دل کالیفرنیا
نزدیک‌ترین یکشنبه به روز عاشورا در آمریکا، «روز حسین» نامگذاری شده است. مسلمانان در شهرهای مختلف ایالت کالیفرنیا به سوگواری برای سرور و سالار شهیدان کربلا می‌پردازند

به گزارش روزنامه جمهور، نزدیک‌ترین یکشنبه به روز عاشورا در آمریکا، «روز حسین» نامگذاری شده است. مسلمانان در شهرهای مختلف ایالت کالیفرنیا از جمله لس آنجلس از کشورهای مختلف جهان از جمله پاکستان، ایران، افغانستان، بنگلادش و … به سوگواری برای سرور و سالار شهیدان کربلا می‌پردازند و این رسم دیرینه سال‌هاست که در ایالت‌های مختلف آمریکا وجود دارد.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارات (ع)  پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر بر اساس مجوزی همچون سال‌های گذشته به عزدارای پرداختند. پلیس لس آنجلس در تمام طول مدت برگزاری چند ساعته این مراسم، در کنار عزداران حسینی حضور داشت.

برخی از مسلمانان با توزیع غذای نذری و شاخه‌های گل سرخ و برخی نیز با آب و آبمیوه از عزداران حسینی پذیرایی می‌کردند. حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در این مراسم که پرچم‌های امام حسین (ع) را در دست داشتند یا از عزاداران حسینی پذیرایی می کردند، قابل توجه بود.

رهگذران خارجی نیز با اشتیاق و کنجکاوی به تماشای این مراسم در شهر لس آنجلس ایستاده بودند.

مسلمانان در کالیفرنیا علاوه بر شرکت در «روز حسین» در مساجد مختلف این شهر نیز حضور می یابند و با برگزاری آیین‌های مختلف سوگواری و روضه خوانی یاد ابا عبدالله الحسین (ع) و قیام کربلا را زنده و گرامی نگه می‌دارند.

لازم به یادآوری است که پیش از بیماری کرونا در چندین مرکز مهم اسلامی در آمریکا از جمله نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا و نیز هیات‌های محلی و خانگی برنامه‌های سوگواری و معرفتی برای شناخت هر چه بیشتر ابعاد شخصیت حضرت امام حسین(ع) و ابعاد زندگی و قیام او و یارانش بصورت حضوری برگزار می شد که این برنامه‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا تعطیل شده بود اما با پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی این برنامه‌ها دوباره با قدرت بیشتردر حال برگزاری است.

در این برنامه‌های مذهبی، مسلمانان همواره با فرزندان و کودکان خود حضور می یابند تا از کودکی آنان را درغربت، حسینی تربیت کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=25431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.