• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 9493 امروز 1
1

سخنگوی دولت: مشکل آب همدان و شهرکرد با انجام سه شیفت کاری درحال برطرف شدن است

  • کد خبر : 10660
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
سخنگوی دولت: مشکل آب همدان و شهرکرد با انجام سه شیفت کاری درحال برطرف شدن است
علی بهادری جهرمی گفت: در ۱۵ سال گذشته پیشرفتی برای حل مشکل آب همدان مشاهده نشده است.

جمهور پرس/ سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با مصوبات امروز هیئت دولت، گفت: در جلسه امروز دولت گزارش‌های متعددی از مسائل جاری کشور مطرح شد و برخی مصوبات به تصویب رسید.

وی افزود: گزارش آموزش و پرورش، خبر حدود ۳ برابر شدن مدال نوجوانان در المپیاد جهانی داده شد و سال گذشته هفت مدال طلا و امسال ۲۰ مدال جهانی دریافت کردیم. دولت معتقد است باید قدر این جوانان دانسته و از آنها حمایت شود.

سخنگوی دولت گفت: جلسه هیئت امنای بنیاد نخبگان هم پس از ۱۱ سال با حضور رئیس جمهور تشکیل شد. همچنین وزیر نیرو گزارشی از کار شبانه روزی برای حل مشکلات آبرسانی در شهرکرد و همدان به تفصیل ارائه کرد. حل این مشکل بیش از ۱۵ سال در همدان پیشرفت نداشته، الان برای حل آن سه شیفت کار با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است و باید منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل آب همدان باشیم.

بهادری جهرمی افزود: از مردم به خاطر کوتاهی چندین ساله و مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود بارش عذر خواهی می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر این طرح تکمیل شود. در شهرکرد هم آب تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ استان کشور که درگیر سیلاب شدند، مشکل تأمین آب دارند اما با جهاد و تلاش وزارت نیرو در اکثر این استان‌ها برای تأمین آب شرب دچار مشکل نشدیم، اما در شهرکرد وضعیت وخیم بود.

سخنگوی دولت در رابطه با سایر مصوبات جلسه امروز هیئت دولت، تصریح کرد: دولت با ترخیص مقوای وارداتی با تعرفه ۵ درصد موافقت کرد تا هزینه کتاب‌های درسی کاهش پیدا کند. البته حرکت به سمت خودکفایی در تأمین کاغذ انجام شده است و تقریباً ۵۰ درصد کاغذ برای کتب درسی از داخل کشور تأمین شده است. تخصیص ارز برای واردات کاغذ هم انجام شده است.

بهادری جهرمی گفت: در راستای سرعت بخشی و تأمین منابع برای اجرای نهضت مسکن، دولت با تسهیلات نوسازی مسکن روستایی موافقت کرد تا این مبلغ به سقف ۲ میلیارد ریال افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=10660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.