• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 9627 امروز 6
2

شاخص بورس در آغاز سال نو

  • کد خبر : 21057
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
شاخص بورس در آغاز سال نو
بازار بورس نخستین روز کاری خود در سال جدید را صعودی آغاز کرد؛ به طوریکه شاخص کل بورس بیش از ۳۷ هزار واحد افزایش یافتند.

به گزارش جمهور پرس، شاخص کل بورس امروز با ۳۷ هزار و ۸۷۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷۳۲۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۵۹۲ هزار و ۵۷۹  واحد رسید. در این بازار ۶۹۷ هزار  معامله انجام شد که ۸۴ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال ارزش داشت.

از میان ۲۰۵ نماد مثبت بورسی، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۳۲۵ واحد افزایش تا رقم ۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد صعود کرد. در این بازار ۳۲۹ هزار معامله به ارزش ۳۵۶ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال انجام شد. طی معاملات امروز ۶۵ درصد نمادهای فرابورسی مثبت بودند که از میان آن‌ها  بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری صبا تامین و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

بیشترین ورود پول حقیقی امروز به گروه‌های فلزات اساسی و خودرو و بیشترین خروج پول این گروه نیز از صندوق‌ها و گروه نفتی بود.

لازم به ذکر است شاخص کل در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ توانست به جایگاه یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد برسد که بعد از گذشت ۳۰ ماه این جایگاه را مجدداً کسب کرده و برای فتح سقف تاریخی عزم خود را جزم کرد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=21057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.