• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل 9611 امروز 1
2

شهید سلیمانی مکتبی برای نسل جوان

  • کد خبر : 1635
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۴:۱۹
یادداشت/ محمد مهدی ابراهیمی دانشجو، عضو انجمن ترویج علم ایران

جمهور پرس/ مکتب یک طرح جامع و منسجم است که با جهان بینی که میدهد و با دستورالعمل هایی که ارائه می کند، بشر را به طرف کمال و هدفش راهنمایی می کند. اسلام نمونه کامل یک مکتب است، مکتب اسلام تئوری پیروزی انسانیت بر حیوانیت، علم بر جهل و توحید بر شرک است. اسلام عزیز با چنین جهان بینی ای مکتبی است جامع و واقع گرا.
شهید سلیمانی تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) است مکتبی که اساس و پایه آن اسلام و دستورات اسلامی است. مکتبی که برای عدالت و توسعه است، دست آورد مکتب امام خمینی (ره) انقلابی عظیم است برای برپایی عدالت و زندگی در شئن آدمی، و جامعه ای براساس قوانین و مقررات سالم و بدون هیچگونه ناشایستگی.
جوانان عزیز همواره باید رهرو راه شهید سلیمانی باشند و طبق سخن مقام معظم رهبری به شهید سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنند، بلکه به چشم یک مکتب و یک مدرسه درس آموز نگاه کنند، مکتبی که در آن اگر خوب دقت کنیم درس هایی همچون، معنویت، دنیا گریزی، دشمن شناسی، مقاومت و پایداری، روحیه شهادت طلبی و پاسداری از ارزش ها، علم و دانش، راستی و درستی و… می آموزیم. جوان انقلابی باید اینگونه حاج قاسم را ببیند و درک کند.
سردار حاج قاسم سلیمانی معتقد است، اگر کسی به اصول انقلاب پای بند بود، ما دست اورا میبوسیم. همه با هم، دستش را میبوسیم. اصول انقلاب توجه به رهبری است، قبول اصل ولایت فقیه است. همچنین این سردار بزرگ در سال ۱۳۸۹ در یادواره شهدای خانوک کرمان می‌گوید: من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز کسی که خدمت میکند به اسلام و انقلاب، تمایل ندارم… والله علمای شیعه را تماماً و از نزدیک میشناسم… والله، اشهد بالله سرآمد همه‌ی این روحانیت… آیت الله العظمی خامنه‌ای است. ایشان میگوید اگر تمام علمای جهان یک طرف باشند و مقام معظم رهبری یک طرف، مطمئناً من طرف امام خامنه ای میروم. بنابراین طبق گفته های این سردار عالیقدر ما جوانان انقلابی باید پشت رهبری خویش باشیم و آماده باش به فرمان او. و این را بدانیم دشمنی با رهبری دشمنی با مکتب اسلام است و این کار بسیار ناشایست است. همه افراد جامعه و بالاخص جوانان و دانشجویان و.. باید مکتب شهید سلیمانی را بشناسند، زیرا اگر خوب این مکتب را درک کنند کشور به سوی آبادانی و پیشرفت سوق داده میشود. کتاب هایی برای شناخت بهتر حاج قاسم سلیمانی و شیوه رفتار و منش او است که همگان باید مطالعه کنند کتاب هایی مانند: شرح دلبری، سلیمانی عزیز، این مرد پایان ندارد.
و کتابی جامع به نام شاخص های مکتب شهید سلیمانی که اطلاعات خوب و مستندی را درباره این شهید عزیز به مخاطب ارائه می‌دهد. این کتاب بر مبنای سخنان شهید و خاطرات دیگران به‌صورت جامع، خلاصه و مستند از خصوصیات مکتب و تفکرات شهید سلیمانی توسط هم‌رزم و دوست نزدیک و صمیمی وی نوشته‌شده است.
جامعه و جوانان ما برای رسیدن به تمدن نوین اسلام و برافراشتن پرچم نوین اسلامی نیاز به تربیت و الگو دارند که شهید سلیمانی یکی از این الگوهاست. الگویی کامل برای جوانان که اگر خوب به آن دقت و توجه کنیم سعادت و کمال را برایمان به ارمغان می آورد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=1635

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.