• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل 9637 امروز 10
1

شورای امنیت قطعنامه آتش بس فوری در غزه را تصویب کرد

  • کد خبر : 32519
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
شورای امنیت قطعنامه آتش بس فوری در غزه را تصویب کرد
شورای امنیت سازمان ملل با ۱۴ رای مثبت و رای ممتنع آمریکا به برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت داد.

به گزارش جمهور پرس، شورای امنیت سازمان ملل با ۱۴ رای مثبت و رای ممتنع آمریکا به برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت داد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه با تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای خواستار آتش بس فوری میان و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شد.
واشنگتن پیش از این همواره در جریان جنگ شش ماهه در نوار غزه با کلمه آتش بس مخالف بوده و از حق وتوی خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده کرده بود، اما در بحبوحه فشار فزاینده جهانی برای آتش بس در جنگی که به شهادت بیش از ۳۲۰۰۰ زن ، کودک و شهروند فلسطینی بی گناه منجر شده، آمریکا روز دوشنبه به قطعنامه رای ممتنع داد تا شورای امنیت بتواند خواستار آتش بس فوری برای ماه رمضان شود.

قطعنامه شورای امنیت همچنین بر ضرورت فوری افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه و تقویت حفاظت از غیرنظامیان در کل نوار غزه و تقاضای برای رفع همه موانع موجود بر سر ارائه کمک‌های بشردوستانه در مقیاس وسیع تأکید می‌کند.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اندکی پیش از آغاز نشست شورا گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در صورت عدم وتوی این قطعنامه، سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن را، لغو خواهد کرد.

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت درباره آتش بس غزه

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل قبل از رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه آتش بس فوری در غزه در نشست شورای امنیت بر لزوم برقراری آتش بس فوری در ماه رمضان تاکید کرد.
واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل: ما خواستار آتش بسی فوری در ماه رمضان هستیم که مورد احترام همه طرف ها و منجر به آتش بس دائمی و پایدار شود . ما همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا و همچنین تضمین دسترسی بشردوستانه برای رسیدگی به نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه هستیم . همچنین از طرفین درخواست می کنیم که به تعهدات خود و قوانین بین المللی در رابطه با همه افرادی که در بازداشت آنها هستند،

نماینده الجزایر در شورای امنیت: امیدواریم رژیم اشغالگر به قطعنامه آتش بس پایبند بماند
نماینده الجزایر در شورای امنیت گفت: امیدواریم رژیم اشغالگر اسرائیل به قطعنامه آتش بس در غزه پایبند بماند و فورا کشتار متوقف شود. خواسته ما این است که فلسطین عضو کامل سازمان ملل شود. وی در نشست امروز شورای امنیت برای تصویب قعنامه آتش بس در غزه، افزود: تصویب این قطعنامه حامل این پیام برای مردم غزه است که جامعه بین الملل رنج های آنها را درک می کند و هرگز آنان را رها نخواهد کرد.
از همه اعضای شورای امنیت به دلیل مواضع و تلاشهای سازنده تشکر می کنم. همین مسئله باعث شد امروز قطعنامه ای که به مدت طولانی در انتظار آن بودیم, به تصویب برسد. قطعنامه ای که برای برقراری فوری آتش بس در نوار غزه است, تا از کشتارها جلوگیری شود؛ کشتارهایی که متاسفانه از بیش از ۵ ماه گذشته تاکنون همچنان ادامه دارد. ملت فلسطین در طول این پنج ماه, همه انواع شکنجه ها و مشکلات و درد و رنج را تجربه کرد. حمام خون به مدت طولانی و به شکل وحشیانه ای ادامه داشت و باید قبل از فوت وقت جلوی این خونریزی ها گرفته می شد.

نماینده کره در سازمان ملل: اوضاع نوار غزه پس از قطعنامه باید تغییر کند
هوانگ جونگ-کوک-: قطعنامه ای که امروز صادر شد و ده کشور منتخب از جمله کره جنوبی پیشنهاد دهنده آن بودند معنایی تاریخی دارد. این نخستین قطعنامه ای است که پس از تلاش ها و درخواست های مکرر دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت خواستار آتش بس در غزه می شود.
ما خرسندیم که یکی از ده کشور منتخب تهیه کننده این قطعنامه هستیم و از تلاش های همکاران مان از جمله موزامبیک که هماهنگ کننده این ده کشور بود و الجزایر که نماینده جهان عرب به شمار می رود و ژاپن رئیس شورای امنیت به خاطر تنظیم این قطعنامه تقدیر می کنیم.
ما همچنین از اعضای دائم شورای امنیت به ویژه آمریکا به خاطر هماهنگی صریح و قوی با این ده کشور منتخب و روحیه سازشکارانه تشکر می کنیم. قطعنامه امروز باید اثر ملموسی برای نجات جان غیرنظامیان در نوار غزه و کاهش بحران انسانی داشته باشد. اوضاع میدانی در غزه پس از صدور این قطعنامه باید با قبل از آن متفاوت باشد. این امر فقط در صورتی ممکن خواهد بود که اسرائیل و حماس این قطعنامه را به شکل کامل اجرا کنند. درست است که این قطعنامه تحت بند هفت منشور سازمان ملل نیست و الزام آور محسوب نمی شود اما انعکاس دهنده توافق جامعه بین المللی به شمار می رود و پس از بحث های جدی بیش از پنج ماهه در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر شده است. مهمتر اینکه باید فورا آتش بس شود و اقدامات خشونت بار متوقف شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین: تصویت قطعنامه اعلام فوری آتش بس گامی درست است
به گزارش شبکه خبری قدس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: از تلاش‌های شورای امنیت برای پذیرفتن مسئولیت حفاظت از غیرنظامیان و ملت فلسطین که از بیش از ۱۷۱ روز پیش در معرض نسل کشی آگاهانه قرار دارند، استقبال و تاکید می‌کنیم تصویب قطعنامه اعلام فوری آتش بس گامی درست برای توقف کامل و پایدار حملات، خروج نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل از نوار غزه، وارد کردن کمک‌ها و بازگشت مهاجران به مناطق سکونتشان باوجود ویرانی و رنج‌ها است.
شورای امنیت قطعنامه آتش بس فوری در غزه را تصویب کرد
از کشور‌های عضو شورای امنیت می‌خواهیم مسئولیت قانونی و تاریخی خود را برای اجرای فوری این قطعنامه بپذیرند. بر اهمیت افزایش تلاش‌های بین المللی از جمله شورای امنیت برای آتش بس دائمی و پایدار تا پس از ماه پرفضیلت رمضان، تامین امنیت ورود کمک‌های بین المللی به نوار غزه برای جلوگیری از ادامه یافتن فجایع و قحطی و گرسنگی، اقدام فوری برای آزادی اسرا و بازداشت شدگان و مقابله با مهاجرت اجباری تاکید می‌کنیم.

نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت : جنگ تنها راه برگرداندن اسرای اسرائیلی است
نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت قطعنامه شورای امنیت در زمینه برقراری آتش بس را یک قطعنامه ضد اسرائیلی توصیف کرد.
نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت گفت:عملیات نظامی و جنگ تنها راه حل برای بازگرداندن همه اسرای اسرائیلی است
قطعنامه شورای امنیت یک قطعنامه ضد اسرائیلی است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=32519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.