• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 9480 امروز 1
0

ضرورت پیگیری قضایی اتهام زنی به مجلس

  • کد خبر : 30686
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
ضرورت پیگیری قضایی اتهام زنی به مجلس
رئیس مجلس با اشاره به ادعای دریافت سکه از سوی یک نماینده مجلس برای صرف نظر از تحقیق و تفحص، ورود مدعی العموم و پیگیری قضایی موضوع را خواستار شد.

به گزارش جمهور پرس، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: آقایی که خود را در همه موارد پزشکی، هوافضا، دریا و خشکی خبره می‌داند و در همه موارد صحبت می‌کند به بهانه شفافیت که بنده نیز با آن موافق هستم و تمام اموال خود را کتبا و رسماً اعلام کرده‌ام، اخیراً گفته است که نماینده‌ای برای پس گرفتن یک تحقیق و تفحص فلان عدد سکه گرفته است.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس ادامه داد: ضمن اینکه احساس می‌کنم شورای نگهبان نیز در این مسئله زیر سوال رفته است و دادستان باید به این مسئله ورود پیدا کند یک بار برای همیشه این موضوع باید شفاف شود و هر روز مجلس مورد هجمه قرار نگیرد.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: از جنابعالی خواهش می‌کنم از کیان مجلس دفاع کنید، در برنامه زنده صدا و سیما چنین اتهامی را به مجلس می‌زنند و سکوت مجلس به صلاح نیست. اگر کسی تخلف کرده اعلام شود و اگر تخلفی صورت نگرفته آن هم اعلام شود که اذهان مردم در این ایام خراب نشود.

صباغیان تأکید کرد: ایشان به بهانه شفافیت این اظهارنظر را انجام داده، من خواهش می‌کنم دریافتی‌های خودشان از جلسات و به اصطلاح سخنرانی‌هایشان را به مردم اعلام کنند تا مردم بدانند حرف و عملشان یکی است و نگویند هر چه به من می‌دهند من می‌گیرم. بعضی وقت‌ها جمع این مبالغ از سکه گرفتن‌ها بیشتر می‌شود و جرم آن نیز بیشتر است؛ «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند، چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند».

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: به هرحال این موضوعات در این شرایط حساس با وجود قانون انتخابات که برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی مسئولیت تعیین کرده و همین الان نیز در قوه قضائیه زحمت کشیده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوعی که اشاره شد، در یک برنامه تلویزیونی این حرف زده شده و حتماً عزیزی که این حرف را زده مطلع است و بعد می‌گوید شورای نگهبان نیز آن فرد را تأیید کرده است. به نظر من دادستان باید به عنوان مدعی‌العموم حتماً این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی افتاده و فردی تخلفی کرده و سکه‌ای گرفته نه صلاحیت دارد که در این مجلس بنشیند و نه صلاحیت دارد که در مجلس بعدی باشد و حتماً باید تعیین تکلیف شود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=30686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.