• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 9530 امروز 0
5
فوتبال ایران در آستانه کسب افتخاری بزرگ؛

طلسم ۴۸ ساله فوتبال شکسته می شود؟!

  • کد خبر : 31186
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
طلسم ۴۸ ساله فوتبال شکسته می شود؟!
نمایش درخشان بازیکنان تیم ملی فوتبال مقابل ژاپن و کسب پیروزی برابر این حریف نامدار، فوتبال ایران را در آستانه کسب افتخاری بزرگ قرار داده است

جمهور پرس: نمایش درخشان بازیکنان تیم ملی فوتبال مقابل ژاپن و کسب پیروزی برابر این حریف نامدار، فوتبال ایران را در آستانه کسب افتخاری بزرگ قرار داده است.
فوتبالیست‌های با غیرت ایرانی در روزی تاریخی و به یادماندنی سامورایی‌های سرزمین آفتاب تابان را مقهور جنگندگی و دوندگی بی‌امان خود کرده و از این رقیب قدرتمند، مغلوبی تمام عیار ساختند.
به جرات می‌توان گفت که خوش‌بین‌ترین افراد نسبت به تیم ملی فوتبال ایران هم پیش‌بینی چنین عملکرد بی‌نقص و تمام و کمالی از تیم ایران نداشتند. تیمی که در مقابل حریفان نچندان مطرحی همچون سوریه، امارات و حتی هنگ‌کنگ بی‌نام و نشان سر درگم و در بسیاری از دقایق بازی به دور از نظم تیمی دیده شده بود به یکباره گویی از نو متولد شده و از دقیقه یک تا سوت پایان بازی ریتم و آهنگ هماهنگ خود را از دست نداد.
بازی با ژاپن البته تمام شده اما جام را سر آخر فقط به تیمی که نیمه‌نهایی و فینال را برده باشد می‌دهند. این یعنی تمرکز تیم ملی باید بازی با قطر باشد و بس. دیداری که ظاهرا ساده‌تر از مسابقه با ژاپن نشان می‌دهد اما در فوتبال هیچ نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی نیست. تیم‌ها معمولا از جایی ضربه می‌خورند که فکرش را نکرده‌اند. همان اتفاقی که مقابل سوریه برای ایران افتاد و دست کم گرفتن حریف ما را تا مرز شکست و حذف هم برد.
قطر می‌تواند پلی برای عبور از طلسم ۴۸ ساله ناکامی فوتبال ایران در رسیدن به فینال جام ملت‌ها و قهرمانی در معتبرترین جام قاره کهن باشد. اتفاقی که این بار و با کنار رفتن رقیبان بزرگی همچون ژاپن، استرالیا، عربستان، عراق و ازبکستان، کاملا قابل پیش‌بینی است؛ به شرط آنکه مثل بازی با ژاپن از تمرکز کافی بهره‌مند باشیم. این درست که قطر میزبان و قهرمان دوره پیشین این رقابت‌هاست اما هیچ‌وقت لقمه دندان‌گیری برای فوتبال ایران نبوده است. آنها را همین چند ماه پیش در فینال تورنمنت اردن چهار بر صفر شکست داده‌ایم. چهار سال قبل هم یک هفته مانده به جام ملت‌ها در یک دیدار دوستانه همان تیم قهرمان جام ملت‌های‌شان را هم مغلوب کرده‌ایم.
برای تیمی که جدی‌ترین مدعی قهرمانی جام را حذف کرده است، هیچ جایگاهی به جز کسب عنوان قهرمانی رضایت‌بخش نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=31186

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.