• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 9533 امروز 3
0

عطر و بوی شهدا با مقبره شهید گمنام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌پیچد

  • کد خبر : 29719
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
عطر و بوی شهدا با مقبره شهید گمنام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌پیچد
همزمان با ایام فاطمیه پیکر یک شهید گمنام در محوطه ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشییع و به خاک سپرده می شود.

 جمهور پرس، به گزارش ایرنا از مرکز مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت الاسلام نوید شکوهی فرمانده این مرکز امروز، شنبه ۱۸ آذر گفت:به لطف خداوند و مدد شهدا و با حمایت ویژه محمدمهدی اسماعیلی وزیر محترم و همکاری تمامی بخش های وزارتخانه که با عشق و شور برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا به میدان آمده اند، طرح ساخت مقبره شهدا در این وزارتخانه کلید خورد.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج با بیان اینکه حضور شهید مایه خیر و برکت و معنویت است، افزود: طی هماهنگی هایی که با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عمل آمده، در ایام فاطمیه امسال تدفین شهید به انجام خواهد رسید.
شکوهی اضافه کرد: فرهنگ ما آمیخته با فرهنگ ایثار و شهادت است و بدیهی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرچمدار ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت باشد.

علی تن مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در اردیبهشت گفت: طبق هماهنگی که با وزیر فرهنگ انجام داده‌ایم قرار است شهید گمنامی را در محوطه وزارتخانه تشییع و خاکسپاری کنیم. در نظر داریم تا برای این شهید مقبره‌ای را بسازیم و تمثال مبارک شهدای دیگر وزارتخانه را روی آن به تصویر بکشیم و مقبره این شهید زیارتگاهی در وزارتخانه خواهد شد.

وی غبارروبی از گلزارهای مطهر شهدا را یکی دیگر از برنامه‌های مهم این وزارت خانه دانست و گفت: غبارروبی از گلزارهای مطهر شهدا در سراسر کشور با هدف گرامیداشت یاد و خاطر شهدا اجرا می شود و تلاش می‌کنیم این آئین مقدس، باشکوه خاصی برگزار شود. گلزارهای شهدا اماکن متبرکی هستند و باید همواره به آنها توجه ویژه شود. در این طرح هر دو هفته یک بار گلزارهای مطهر شهدا در سراسر کشور غبارروبی می‌شوند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۵ شهید تقدیم انقلاب کرده است که این تعداد بدون درنظر گرفتن شهدای سازمان ها، شهرستان ها و مراکز استان است. تعداد ایثارگران رسمی و پیمانی این وزارتخانه بالغ بر ۲۳۹ نفر و تعداد رزمنده قراردادی ۲۵ است و ۲۷ نفر از آزادگان سرافراز میهن اسلامی در این وزارتخانه مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=29719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.