• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل 9524 امروز 0
2

فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی پیشرو و پیشگام باشد

  • کد خبر : 27801
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی پیشرو و پیشگام باشد
خطیب نماز جمعه تهران گفت: امیدوارم که فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی که نظر رهبر معظم و فرماندهی کل نیرو‌های مسلح است پیشگام و پیشرو باشد.

به گزارش جمهور پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه در دانشگاه تهران با تبریک به مناسبت ایام میلاد خاتم انبیاء پیامبر عظیم‌الاشان اسلام و حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره منشور حکمرانی گفت: اگر کسی وارد یک پاسگاه می‌شود، باید از رفتار، سخن و برخورد فرماندهی و کارگزاران، احساس کند که به او عشق می‌ورزند و او را دوست دارند و این دوستی و محبت آنان را در این جایگاه و مسئولیت قرار داده است.

وی افزود: فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر به عنوان یک شخصیت در تراز، مدیر لایق، توانمند، شجاع و مدبر این بود که فرمودند: مالک قلب خود را لبریز از محبت به انسان‌ها قرار ده، کسانی که در سرزمین مصر زندگی می‌کنند باید احساس کنند قلب مالک سرشار از محبت نسبت به آنهاست.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: امام علی (ع) خطاب به مالک فرمودند مالک مبادا همانند بسیاری از فرمانروایان پیشین مصر، فراعنه و دیگران همچون درنده‌ای باشی که در انتظار شکار مردم است و از قدرت سوء استفاده می‌کند.

وی خطاب به مدیران، مسئولان، خادمان، نیرو‌های نظامی و انتظامی، فرماندهان، درجه‌داران، افسران، سربازان و کارکنان متعهد فراجا گفت: این فرمان علی (ع) به مالک اشتر است، اگر کسی وارد یک پاسگاه می‌شود، باید از رفتار و سخن و برخورد فرماندهی و کارگزاران، احساس کند که به او عشق می‌ورزند و او را دوست دارند و این دوستی و محبت آنان را در این جایگاه و مسئولیت قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: وقتی فرد با مسئولی روبرو می‌شود و یا وارد اداره‌ای می‌شود برخورد کارگزاران باید با محبت باشد نه اینکه خدای ناکرده اخلاقی ناشایست با او داشته باشند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آن فرد قانون شکن و متخلف هم باید بداند مسئولان و نیرو‌های فراجا با او هرگز دشمنی ندارند او را هم دوست می‌دارند و دغدغه هدایت و سعادت او را دارند، اما مسئولیت حفاظت از حقوق شهروندان به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که در برابر متخلف بی اعتنا عبور کنند و به مسئولیت قانونی خود عمل نکنند.

وی اضافه کرد: انسان بنیانی الهی دارد دست خالق هستی او را آفریده است که باید گرامی داشته شود. رفتار خارج از قواعد و اصول دینی با انسان حتی انسان مجرم، فروریختن شخصیت انسانی است که خداوند بنیان نهاده است؛ لذا برخورد با مجرم باید در چارچوب قوانین باشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امیدوارم که فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی که نظر رهبر معظم و فرماندهی کل نیرو‌های مسلح است پیشگام و پیشرو باشد.

*حوادث اخیر سوریه نتیجه پیوند قدرت و جهالت است
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد همچنین با اشاره به حوادث اخیر سوریه، تاکید کرد: ویرانه‌ای که به دست مستکبران جهانی در سوریه به وجود آمده است دستاورد پیوند قدرت و جهالت و شیطنت و دوری از فضائل اخلاقی است. اگر حمایت آمریکا نبود کدام کشوری جسارت داشت که آسمان سوریه را مورد تهدید قرار دهد.

وی گفت: این آمریکاست که با صهیونیست‌ها اجازه می‌دهد که هر لحظه اراده کردند این کشور مسلمان و مبارز را مورد تهاجم قرار بدهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در سوریه اضافه کرد: ده‌ها دانش آموخته شایسته‌ای که اراده خلق امنیت، داشتند در حمس به شهادت رسیدند و این اتفاق فاجعه‌ای جانسوز برای امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی با تسلیت به دولت، مردم و ارتش سوریه ابراز امیدواری کرد که نهاد‌های بین المللی خاموش در برابر این جنایت که در سوریه اتفاق افتاد، بیدار شوند و اجازه ندهند آمریکا یک سرزمین را اشغال کند.

وی گفت: رفتار خارج از قواعد و اصول دینی با انسان و حتی انسان مجرم فروریختن شخصیت انسانی است لذا در بیانات فرماندهی فراجا شنیدیم که تاکید داشتند با مجرمین در چارچوب قانون برخورد می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: یک سرباز وظیفه برخوردی خارج از چارچوب قواعد با مجرم داشت که اولاً افراد متخلف بازداشت شدند و ثانیاً رئیس پاسگاه عزل و ثالثاً فردی که شخصیت انسانی او رعایت نشده بود به زیباترین روش توسط فرماندهی فراجا مورد دلجویی قرار گرفت این یعنی پلیس در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: امیدوارم فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی که نظر رهبر معظم است پیشگام و پیشرو باشد.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) خطاب به مالک فرمودند گاهی لغزش و خطا مشاهده می‌شود، مردم گرفتار خطا می‌شوند، ناملایماتی بر آنان عارض می‌شود؛ چنانچه دوست داری خدا بر تو ببخشاید بر خطاهایشان منگر و از گناهشان در گذر. یعنی مالک تا آنجا که قواعد و قوانین اسلامی اجازه می‌دهد و برای تو مجال گذشت تعریف شده است، بگذر و آنجا که قانون و مصلحت اجازه نمی‌دهد بر اساس قانون به وظایف خود عمل کن. بنابر چنین نگاهی در حکمرانی اسلامی در حوادث سال گذشته، رحمت اسلامی را در یکی از بالاترین سطوح مشاهده کردیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی را محضر سربازان سبز پوش ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم فراجا به مثابه یک نهاد مهم و بنیادین اجتماعی و امنیتی که دارای وظایف حساس در فرایند تأمین امنیت پایدار و همه جانبه برای ملت ایران است در انجام شایسته وظایفش از بهترین توفیقات بهره‌مند باشد.

* پلیس امروز به عنوان نماد مبارزه با ظلم و قانون گریزی است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: پلیس امروز به عنوان نماد مبارزه با ظلم و قانون گریزی وظایفی را عهده دار است و خدمات ارزنده‌ای را به ملت ایران عرضه می‌کند و جایگاه ممتاز فراجا از مأموریت‌های خطیر او الهام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم با راهبردی که فرماندهی محترم فراجا با الهام از اصول و قواعد تعریف شده از سوی فرماندهی کل قوا دارد، راه را برای افزایش اقتدار برآمده از قانونمداری و ارتقاء صیانت سازمانی و سطح دانش و تخصص برای یکایک افسران و درجه داران و سربازان در این نیرو، هموار کند تا زمینه ساز افزایش رضایتمندی مردم شریف باشد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به گرامی داشت هفته وحدت گفت: در این مقطع از تاریخ در حالی که سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان تلاش می‌کند تا جنگ را در جهان اسلام گسترش دهند تا این اندازه وحدت و پیروزی در داخل امت اسلامی مشاهده نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: دفاع از ملت قهرمان فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکا امروز شعار همه جهان اسلام است و برادران و خواهران اهل سنت در سراسر ایران در کنار برادران و خواهران شیعه خود در اوج دوستی با هم زندگی می‌کنند.

وی خواستار توجه به استان‌های سنی نشین شد و تاکید کرد: شاید آنطور که باید به وظایفان در این استان‌ها عمل نکرده‌ایم. باید قدرشناس این عزیزان باشیم. باید جایگاه امت اسلامی را ارتقاء دهیم.

خطیب موقت جمعه تهران تصریح کرد: دنیای اسلام و امت اسلامی در حوزه مسائل اصلی جهان اسلام یعنی بازگشت به قرآن و الهام از مدرسه عاشورا صدای واحدی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: اتحاد کشور‌های اسلامی برای آزادسازی قدس و سرزمین فلسطین از دست صهیونیست‌ها، دستاورد جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: باید اصول و ارکان اتحاد جهان اسلام را به خوبی حفظ و از آن پاسداری کنیم، هرگز به این سطح از وحدت رضایت نداریم، زیرا با اندیشه بلند پیامبر اعظم در این زمینه فرسنگ‌ها فاصله داریم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: نظام اسلامی در کنار وحدت اسلامی به دو مقوله وحدت ملی و امنیت ملی پافشاری می‌کند. وحدت ملی باید در جامعه در اوج شکل بگیرد، زیرا افزایش وحدت و همبستگی ملی موجب کاهش تهدیدات و زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور است و اعتماد متقابل دولت و ملت نقش تعیین کننده‌ای در افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقاء ضریب وحدت و همبستگی ملی دارد.

* در انتخابات پیش رو راه برای حضور سلایق مختلف سیاسی فراهم شود
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: برنامه ریزی برای تحکیم جمهوریت و اسلامیت نظام بسیار مهم و حیاتی است. جمهوریت نظام یعنی مشارکت حداکثری مردم در شکل گیری نهادهای سیاسی و اسلامیت نظام زمینه ساز تحکیم وحدت ملی و امنیت ملی است، رهبری از چند ماه قبل توصیه کردند باید تلاش کرد در انتخابات پیش رو راه برای افزایش ظرفیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی هموار کند حضور سلایق مختلف سیاسی فراهم شود تا مشارکت بالاتر رود. رقابت جدی مشارکت بالا یک مجلس با سلایق مختلف راه خلق اقتدار است و راه افزایش ضریب امنیت و امنیت ملی است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=27801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.