• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل 9614 امروز 4
1
سخنگوی کمسیون فرهنگی مجلس:

لایحه عفاف و حجاب با کمک وزیر فرهنگ اصلاح شد و به زودی نهایی می‌شود

  • کد خبر : 24731
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۲۸
لایحه عفاف و حجاب با کمک وزیر فرهنگ اصلاح شد و به زودی نهایی می‌شود
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد برای ارتقاء و اصلاح لایحه عفاف و حجاب کمک زیادی به کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کرد و به زودی این لایحه پس از نهایی شدن در کمیسیون، در صحن مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش جمهور پرس به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد راستینه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال‌وبختیاری که امروز -۲۲ تیر- با حضور وزیر فرهنگ در شهرکرد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: لایحه عفاف و حجاب در تلاش دولت و قوه قضاییه بود و ما نیز در خانه ملت قدردان این تلاش هستیم. اما به اصلاحاتی نیاز داشت که با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این امر انجام شده است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس با کمک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احکام بسیار خوبی را برای ارتقاء این لایحه نهایی کرده که هفته آینده در کمیسیون‌ها نهایی می‌شود و دو هفته دیگر وارد صحن خواهد شد.

عضو ناظر مجلس بر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: این لایحه دو بخش دارد که یک بخش شامل مجازات‌ها و جرم‌انگاری‌ها و ناظر بر بازدارندگی و اقدامات سلبی است و بخش دیگر که قسمت مهم‌تری محسوب می‌شود موضوعات فرهنگی، ایجابی، آموزشی و اجرایی‌سازی مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی را در بر می‌گیرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس یازدهم با بیان این‌که فرهنگ نقش زیربنایی و مهمی در پیشرفت کشور دارد، تاکید کرد: آن چه امروز به عنوان آسیب‌های حوزه فرهنگ در جامعه می‌بینیم به خاطر تحقق نیافتن برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکیدات مقام معظم رهبری در قالب سند مهندسی فرهنگی کشور و همچنین دغدغه مومنان و دلسوزان نظام و انقلاب در حوزه فرهنگ است.

راستینه با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد برای بهبود عملکرد در مدیریت فرهنگی کشور در دو سال اخیر افزود: من شاهد تلاش‌های دکتر اسماعیلی هستم که اصلاح ساختار را به درستی آغاز کرده‌اند. در برنامه هفتم نیز پیشنهادشان در اصلاح ساختارها، چابک‌سازی و انقلابی‌سازی ساختارهای فرهنگی ناظر بر اندیشه انقلابی در احکام‌ صادره وزیر فرهنگ وجود دارد.

وی افزود: باید در برنامه هفتم این ساختار انقلابی در فرهنگ را حاکم کنیم. اما در مسیر اجرایی‌سازی دست فرهنگ خالی است و بضاعت کمی دارد. در نظام برنامه‌ریزی کشور مرکز ثقل حکرمانی که باید فرهنگ باشد به درستی دیده نمی‌شود. انتظار داریم این تفکر بر بدنه دولت حاکم شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: انتظار داریم به سمت عملیاتی‌سازی مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها حرکت کنیم که تحقق این هدف نیازمند اعتبار است. گرچه در دو سال گذشته سهم فرهنگ از نیم درصد بودجه عمومی به ۲.۵ درصد بودجه عمومی افزایش یافت. اما با این حجم عقب‌ماندگی‌ها اگر نسبت به فرهنگ کوتاهی کنیم آینده کشور با مخاطرات زیادی مواجه می‌شود.

راستینه ادامه داد: امسال خوشبختانه وزارت فرهنگ قدم خوبی در بودجه برداشت و ما هم در مجلس کمک کردیم که یک‌هزار میلیارد تومان برای اجرایی‌سازی مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها پیش‌بینی کنیم. انتظار ما این است که تخصیص این رقم از سوی دولت صد در صدی باشد.

وی افزود: خواسته دوم ما از وزارت فرهنگ این است که فرمایش حضرت آقا مبنی بر این که «خروجی کار فرهنگی ما به امید و ایمان منتهی شود» به تمام معنا در تمام برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور موج بزند. اگر خروجی فضای فرهنگی کشورمان به ناامیدی منتهی شود عملا هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

عضو ناظر مجلس بر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت” ما ظرفیت نیروهای انقلابی فراوانی در جامعه داریم. نمی‌توانیم از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای ارزشی جبهه فرهنگی انقلاب غفلت کنیم. اگر می‌خواهیم ساختارهای فرهنگی ما در مسیر انقلابی‌سازی چابک شود باید از این ظرفیت به درستی بهره بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری یک روزه به منظور حضور در آیین پایانی دوازدهمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین، شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال‌وبختیاری و دیدار با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه این استان عازم شهرکرد و بروجن شد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=24731
  • ارسال توسط :
  • منبع : رکز روابط عمومی واطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.