• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
کل 9610 امروز 5
1
جبلی مطرح کرد؛

لزوم ایفای رسالت رسانه‌ها در مهم‌ترین رویداد سیاسی اجتماعی ملی

  • کد خبر : 31601
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
لزوم ایفای رسالت رسانه‌ها در مهم‌ترین رویداد سیاسی اجتماعی ملی
رئیس رسانه ملی گفت: وظیفه همه رسانه‌ها در هر قالب و هر جایگاهی که قرار دارند، کمک به حرکت جامعه به سمت پیشرفت و امیدوارکردن مردم به آینده روشن است.

به گزارش جمهور پرس، پیمان جبلی در بازدید چندساعته‌ای که امروز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلای تهران داشت، ابراز کرد: خوشبختانه با تلاش مدیران سخت‌کوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نمایشگاه بعد از وقفه‌ای شش‌ساله برپا شد. ارتباط مستقیم رسانه‌های مختلف با مردم که مخاطبان آن‌ها هستند، گریزناپذیر است و این نمایشگاه فرصتی را فراهم می‌کند که رسانه‌ها با یکدیگر، مخاطبان و حتی رقبای خودشان در عرصه رسانه‌ای آشنا و تعاملاتشان را تقویت کنند.

وی اظهار خشنودی کرد که فرصتی دست داده تا در نمایشگاه رسانه‌های ایران با همکاران رسانه‌ای‌اش در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف از نزدیک دیدار کرده و به آن‌ها خداقوت بگوید.

جبلی ادامه داد: امیدواریم تعامل میان ما رسانه‌ها برای کسب رضایت‌مندی مردم و پیشرفت جامعه روزبه‌روز گسترش یابد.

رئیس رسانه ملی با یادآوری آنکه وظیفه همه رسانه‌ها در هر قالب و جایگاهی که قرار دارند، کمک به حرکت جامعه به سمت پیشرفت، توسعه، آینده درخشان و امیدوارکردن مردم به آینده روشن است گفت: درعین‌حال که مطالبه‌گریم، باید در پیشرفت و توسعه کشور نیز یاری‌رسان باشیم و بستر‌های لازم را برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های عظیمی‌که در میان اقشار مختلف جامعه وجود دارد، مهیا کنیم.

جبلی به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند و جایگاه قانون‌گذاری کشور را به‌درستی تبیین و با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، به مردمی‌کردن و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی مدد برسانند.

وی ادامه داد: امیدواریم جمعه هفته آینده که انتخابات مجلس شورای اسلامی‌برگزار می‌شود، با حضور پررنگ رسانه‌ها در این عرصه، مشارکت آگاهانه در بستری عادلانه و با حضور خوب مردم رقم بخورد.

رئیس رسانه ملی همچنین در جریان بازدید از این نمایشگاه به برخی سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و ضمن ذکر آنکه تأسیس شبکه‌های ۲۰۰ گانه انتخاباتی مهم‌ترین اقدام صداوسیما برای مردمی‌کردن هرچه بیشتر انتخابات و برگزاری انتخابات آگاهانه بوده است، گفت: تا امروز ۱۴۰۰ مناظره در ۲۰۰ حوزه انتخابیه میان نامزد‌ها درباره مسائل اساسی که باید درباره‌اش فکر و برنامه‌ریزی کنند و در آینده در صورت ورود به مجلس درباره‌اش تصمیم‌گیری کنند، ضبط شده است.

جبلی افزود: در کنار مناظره‌ها حدود ۲۴۰۰ بسته تصویری ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌ها در جدول پخش قرارگرفته و از فردا، پنج‌شنبه، سوم اسفندماه مردم شاهد پخش آن‌ها از کانال‌ها خواهند بود.

وی همچنین درباره آخرین روند تولید مجموعه‌های نمایشی در رسانه ملی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۷ سریال دوربین روشن داریم و نزدیک به ۲۵ فیلم‌نامه در آستانه عقد قرارداد و آغاز پیش‌تولید است. تا پایان سال ۱۴۰۳ جدول پخش مجموعه‌های نمایشی کامل است و به موضوعات مختلف از شخصیت‌های تاریخی، تاریخ معاصر، مسائل مرتبط با سبک زندگی و سایر حوزه‌های مغفول خواهیم پرداخت. در تلاشیم بر تنوع تولیدات بیفزاییم و پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشیم.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون انتشار نتایج یک نظرسنجی از برنامه‌های مختلف رسانه‌های ملی در شبکه‌های اجتماعی گفت: شاخص‌های متفاوت و قابل تفسیری دراین‌باره وجود دارد؛ اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ کجای دنیا یک کار علمی‌ای نیست و باید به مجموعه شاخص‌ها، زمینه‌ها و عوامل تأثیرگذار توجه کرد. معمولاً آمار خام باید فرآوری و با شاخص‌های مختلف سنجیده شوند.

جبلی تصریح کرد که البته ما از هرگونه کمک منصفانه و دلسوزانه رسانه‌ها به جامعه و مردم و تعالی رسانه ملی استقبال می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=31601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.