• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل 9610 امروز 0
1

مباهله بیانگر فصل‌الخطاب بودن دانش، علم و برهان

  • کد خبر : 24758
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
مباهله بیانگر فصل‌الخطاب بودن دانش، علم و برهان
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در خطبه نخست نماز جمعه تهران، با اشاره به رویداد تاریخی مباهله گفت: آیه مباهله در کنار ده‌ها آیه از آیات قرآن کریم، دانش، علم، معرفت و برهان را به منزله فصل‌الخطاب معرفی می‌کند.

جمهور پرس/ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امیدواریم فهم درست و عمیق از مدرسه غدیر و رویداد تاریخی مباهله راه معرفت و آراستگی به تقوا را فراروی جامعه اسلامی قرار دهد، گفت: ایام مبارک و تحول آفرین ماه ذی حجه با رویداد‌ها و اعیاد بزرگ و تاریخ ساز مانند عید غدیر و نزول آیه مباهله پیوند خورده است.

وی درباره نکات آیه کریمه مباهله گفت: این آیه دارای ابعاد و مزایای مهم و متراکم است که شامل سه حوزه مهم است؛ فصل الخطاب بودن علم و برهان از نگاه قرآن، تفسیر روشن آیه تطهیر و تبیین اصحاب کسا و جایگاه و شخصیت ممتاز و استثنایی ایشان و در نهایت توصیف بلند از شخصیت بی بدیل حضرت امیرالمؤمنین علی (ع).

ابوترابی فرد افزود: این آیه در کنار ده‌ها آیه از آیات قرآن کریم، دانش، علم، معرفت و برهان را به منزله فصل‌الخطاب معرفی می‌کند.

خطیب جمعه تهران همچنین گفت: این سخن قرآن کریم رمز پایداری قرآن و ماندگاری مدرسه اسلام است. پیامبر اکرم (ص) آمده‌اند تا بشر سلوک عقلانی و عالمانه داشته باشد، براساس معرفت و دانش راه خود را انتخاب کند و گام بردارد.

وی افزود: براین مبنا همه تصمیمات ما در حوزه حیات فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و معرفتی باید دانش بنیان باشد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=24758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.