• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 9480 امروز 1
3
در دیدار نخست وزیر سوریه مطرح شد؛

مخبر: طوفان الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

  • کد خبر : 29710
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
مخبر: طوفان الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
معاون اول رییس‌جمهور گفت: عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل شکسته شدن هیمنه آنها در عملیات طوفان الاقصی است چرا که تصورات نادرستی از قدرت خود داشتند.

به گزارش جمهور پرس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲) در دیدار حسین عرنوس نخست وزیر سوریه اظهار داشت: دولت و ملت ایران نگاه ویژه ای نسبت به سوریه دارند و آرامش، استقلال، موفقیت و رفاه مردم سوریه را از اولویت‌های خود می‌دانند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به حوادث و جنایاتی که این روزها توسط رژیم صهیونیستی در غزه اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این روزها دنیا شاهد اتفاقاتی کم نظیر در تاریخ است و جنایاتی که در غزه علیه زنان و کودکان این کشور رخ می‌دهد در حقیقت جنایت علیه بشریت، نسل کشی و جنایت جنگی به شمار می‌رود که همگی از موارد اقدامات مجرمانه هستند اما متأسفانه مجامع بین المللی هیچ عکس العمل مناسبی در برابر این جنایات از خود نشان نمی‌دهند.

وی افزود: بیشترین عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل شکسته شدن هیمنه آنها در عملیات طوفان الاقصی است چرا که تصورات نادرستی از قدرت خود داشتند و این تصور را نیز به همه دنیا القا کرده بودند.

مخبر با بیان اینکه خوشبختانه رژیم صهیونیستی و آمریکا برخلاف تصورشان نتوانستند به اهداف خود در غزه برسند، افزود: به لطف الهی محور مقاومت امروز به درختی تناور و قوی تبدیل شده که دشمنان در برابر آن ناتوان هستند. همانگونه که گروه تروریستی داعش به‌عنوان لشکر نیابتی آمریکا با مقاومت جانانه دولت و ملت سوریه نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند، هم اکنون نیز رژیم صهیونیستی با مقاومت سرسختانه مردم غزه نخواهد توانست بر منطقه مسلط شود.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان در برابر مقاومت دولت و ملت سوریه مأیوس شده و بخشی از آنها از این کشور خارج شدند که امیدواریم شاهد خروج کامل آنها از سوریه و منطقه باشیم.

نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار روابط دو کشور را عمیق، ریشه دار، تاریخی و راهبردی توصیف کرد و گفت: دولت و ملت سوریه حمایت‌ها و مواضع شرافتمندانه دولت و ملت ایران را فراموش نخواهند کرد.

حسین عرنوس با تاکید بر اینکه ایران و سوریه به دلیل آنکه به دنبال استقلال خود هستند، همواره با فشارهای گسترده‌ای از سوی استکبار جهانی، آمریکا و کشورهای غربی مواجهند، تصریح کرد: کشورهای غربی همواره سوریه را به عنوان یکی از ارکان اصلی محور مقاومت تحت فشار قرار می‌دهند اما این اطمینان را می‌دهم که دولت و ملت سوریه مواضع خود را تغییر نخواهند داد و همواره در مسیر مقاومت حرکت خواهند کرد.

وی سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه را نقطه عطفی در روابط دو کشور برشمرد و گفت: امیدوارم ملت‌های دو کشور به زودی آثار توافقات خوب این سفر را احساس کنند.

نخست وزیر سوریه با تاکید بر نقش مهم ایران در مرحله بازسازی این کشور خاطر نشان کرد: دمشق قطعاً تلاش خواهد کرد که ایران شریک اساسی و اولین کشور در بازسازی سوریه باشد.

حسین عرنوس تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه را عجیب و فراتر از تصورات بشری دانست و گفت: بسیار تعجب برانگیز است که این تجاوزات در مقابل دیدگان جهانیان صورت می‌گیرد و گویا عده‌ای تمایل دارند که غزه از نقشه جهان حذف شود اما امیدواریم که محور مقاومت بتواند همه این توطئه‌ها را از بین ببرد. گفتنی است در این دیدار وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نیرو، اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=29710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.