• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 9499 امروز 7
0

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد: اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت

  • کد خبر : 33069
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد: اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
مشاور وزير و مديرعامل صندوق اعتباري هنر از افزايش اعضاي اين صندوق به بيش از ۱۰۳ هزار نفر خبر داد و گفت: خدمتگزاري به اصحاب فرهنگ و هنر در سرلوحه برنامه هاي صندوق قرار دارد.

به گزارش جمهور پرس، به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی با تشریح خدمات این صندوق، اظهار داشت: تمامی هنرمندان، نویسندگان روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت با عضویت در صندوق اعتباری هنر از ۳۶ نوع خدمت و حمایت صندوق هنر برخوردار می شوند. مهم ترین ملاک عضویت در صندوق احزار فعالیت فرهنگی و هنری و استمرار آن می‌باشد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تعداد اعضای صندوق اظهار داشت: قریب به ۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه فرهنگی و هنری کشور در سال ۱۴۰۲ به جمعیت اعضای صندوق افزوده شد و این صندوق در حال حاضر بیش از ۱۰۳ هزار عضو دارد.
وی در ادامه افزود: براساس آمار موجود تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۲ از رشد ۷ درصدی نسبت به سال۱۴۰۱ برخوردار بوده است.
مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به ترکیب اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: اعضای صندوق شامل هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت هستند.
پوراحمدی در ادامه تصریح کرد: براساس آیین نامه عضویت گروه هنرمندان را فعالان حوزه سینما، موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی تشکیل می دهند. گروه نویسندگان شامل پژوهشگران، پدیدآورندگان کتب دوره ای و نویسندگان دارای اثر هستند. روزنامه نگاران، مدیرمسئول، سردبیر، مقاله نویس، خبرنگار، عکاس، مترجم و مفسر، مدیرهنری، طراح گرافیک، طراح کاریکاتور و عکاس در گروه اهالی رسانه هستند. گروه فعالان قرآن و عترت را قاریان و حافظان قرآن کریم، هنرمندان تذهیب کار قرآن کریم و کتاب آرایی و آواها و نغمات دینی شامل می شوند.
در حال حاضر از تعداد کل اعضای صندوق ۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر را هنرمندان سینمایی، ۱۹هزار و ۳۳۳ نفر فعالان حوزه موسیقی، ۱۶ هزار و ۷۲۶ نفر هنرمندان نمایشی، ۱۵ هزار و ۱۶۹ نفر از گروه نویسندگان، ۹ هزار و ۷۱۵ نفر فعالان حوزه قرآن و عترت، ۹ هزار و ۸۸۰ نفر روزنامه نگاران، ۲۰ هزار و ۴۳۵ نفر هنرمندان حوزه تجسمی و ۵۱۷ نفر را فعالان فرهنگی تشکیل می دهند که از این تعداد بیشترین فراوانی به ترتیب به رشته های تجسمی، موسیقی و نمایشی مربوط می شود.
پوراحمدی با اشاره به رشد اعضا به تفکیک رشته فعالیت گفت: بیشترین رشد آمار عضویت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به روزنامه نگاران، هنرمندان حوزه تجسمی و نویسندگان بوده است.
مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به نسبت سنی جمعیت تحت پوشش صندوق اظهار داشت: ۶۳ درصد اعضای صندوق اعتباری هنر کمتر از ۴۴ سال سن دارند که این مهم نشان از گرایش نسل جوان به انجام فعالیت های فرهنگی و هنری و دغدغه برخورداری از مزایای شغلی و اجتماعی این نسل دارد.
وی در ادامه افزود: همچنین ۸ درصد از اعضای صندوق، هنرمندان پیشکسوت بالای ۶۰ سال سن هستند.
پوراحمدی با اشاره به نقش بانوان در اعتلای فرهنگ و هنر کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵ درصد از اعضای صندوق شامل بانوان فرهیخته می شود و یکی از مهمترین برنامه های صندوق اعتباری هنردر سال جاری تکریم و برنامه ریزی برای ارائه خدمات ویژه به آنهاست.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد : بسط عدالت فرهنگی یکی از مهمترین موضوعاتی است که صندوق اعتباری هنر آن را دنبال می کند. براین اساس، تقویت نمایندگی های صندوق در استان ها، پیگیری و رصد مطالبات اعضا در استان‌ها از برنامه های مهم صندوق اعتباری هنر است. در حال حاضر ۳۳ درصد اعضای صندوق را هنرمندان ساکن استان تهران و ۶۷ درصد را هنرمندان ساکن در سایر استان ها تشکیل می دهند.
وی در ادامه افزود: پس از تهران، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و البرزبیشترین تعداد عضو در صندوق اعتباری هنر را دارا هستند.
رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به رشد آمار اعضا به تفکیک استانی اظهار داشت: بیشترین رشد عضویت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به استان های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی است.
پوراحمدی عضویت هنرمندان نامدار و پیشکسوت در صندوق اعتباری هنر را موجب افتخار این نهاد حمایتی دانست و افزود: بیش از هزار نفر از اعضای صندوق دارای نشان درجه یک هنری هستند که برنامه های حمایتی متناسب با شأن و منزلت این عزیزان را برنامه ریزی کرده ایم.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: در تلاش هستیم با بهره گیری از صاحب نظران خبره و همراهی اهالی فرهنگ، هنر، قدم های اساسی در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر کشور برداریم.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=33069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.