• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل 9610 امروز 0
2
ابوترابی‌فرد در نماز جمعه تهران:

مقاومت تداوم نهضت عاشورا است/ رویکرد مسئله‌محوری در برنامه هفتم

  • کد خبر : 11549
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۰۱
مقاومت تداوم نهضت عاشورا است/ رویکرد مسئله‌محوری در برنامه هفتم
خطیب نماز جمعه تهران گفت: بدون یک نگاه تحول‌آفرین، با حفظ شرایط موجود در نظام بودجه ریزی، نظام مالیاتی کشور، نظام اداری کشور هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

جمهور پرس/ حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حماسه اربعین حسینی (ع) گفت: وجود امام حسین (ع) می‌خواهد این حقیقت را تبیین بفرمایند که امت اسلام سکوت در برابر بنی امیه و حاکمان ستمگر مانند بنی عباس را گناه بزرگی می‌داند و باید در برابر آنان ایستاد.

وی افزود: آنقدر این منکر ساده شده بود که یزید برای ابن عباس که شخصیت برجسته‌ای است و از مدافعان مدرسه امامت و ایمان آورندگان مکتب ولایت است می‌نویسد، ابن‌عباس تو بزرگ خاندان هستی و حسین (ع) را از ایستادگی در برابر حکومت من بازدار و او را ترغیب می‌کند به اینکه حضرت اباعبدالله الحسین را از این راه باز دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: مشاهده می‌کنید که با فاصله اندکی، بعد از قیام تاریخ ساز و تحول آفرین عاشورا و پس از چهار سال بعد از واقعه‌ی عاشورا، توابین با انگیزه تحقق قیام اباعبدالله خروج کردند و شعار آن‌ها تحقق سنت پیامبر بود.

ابوترابی‌فرد افزود: مقاومت در فلسطین و یمن تداوم نهضت عاشورا است. لبنان تجلی حرکت عظیم عاشوراییان است. «حشدالشعبی» عراق از مدارس عاشورا الهام گرفته است.

وی با اشاره به میزبانی عراق از زائرین مراسم اربعین، گفت: میزبانی شایسته از زائران اباعبدالله الحسین ملت و دولت عراق را در جایگاهی فاخر از شکوه و عظمت قرار داده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اربعین میعادگاه دلباختگان به مکتب عاشورا و مدرسه انسان‌ساز حسینی است.

ابوترابی فرد افزود: اربعین آئین فرهنگ ساز و جامعه پرداز به مثابه یک رزمایش و اردوی معنوی سیاسی و اجتماعی است که امت واحده اسلامی را در مدار شخصیت ملکوتی توحیدی اباعبدالله الحسین و مدرسه انسان‌سازی عاشورا سامان داده است.

وی افزود: اربعین نماد ابراز عشق گسترده، دوستداران عدالت و انسانیت به محبوب همه آزادی‌خواهان عالم یعنی حسین (ع) است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: شایسته است با پرهیز از بزرگنمایی ضعف‌ها در برگزاری این حماسه بزرگ، به رصد دقیق مشکلات پرداخت و با استفاده از تجارب به دست آمده و برنامه‌ریزی دقیق امکان استفاده بهتر از این آئین پرشکوه و با عظمت عبادی و سیاسی را فراهم آورد و راه را برای ترکیب همبستگی و پیوند امت اسلامی به ویژه دو دولت و ملت ایران و عراق هموار ساخت.

ابوترابی‌فرد در ادامه به ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی برنامه توسعه فرهنگی اقتصادی و اجتماعی کشور را ابلاغ فرمودند که با رویکرد مسئله محوری و نگاه به چالش‌ها و مشکلات جدی فراروی پیشرفت و توسعه کشور است.

وی افزود: تحلیل سیاست‌های کلی نظام و نقش این اسناد کلیدی و مهم بالادستی در هموار نمودن بستر سرعت پرشتاب کشور برای برون رفت از تنگناها و تحقق شاخص‌های پیشرفت و توسعه نیازمند به زمان و فرصت است.

امام جمعه موقت تهران گفت: در سیاست‌های کلی ابلاغی در چند حوزه بر چند اصل تاکید شده است که در حوزه اقتصادی بر پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت و با رشد متوسط ۸ درصد در طول برنامه تاکید شده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه این هدف گذاری بسیار مهم و کلیدی است، اظهار داشت: این مهم تحقق نخواهد یافت مگر اینکه ما در حوزه‌های گوناگون مدیریتی کشور با یک تحول و تغییر روبرو شویم.

وی تاکید کرد: بدون یک نگاه تحول‌آفرین، با حفظ شرایط موجود در نظام بودجه ریزی، نظام مالیاتی کشور، نظام اداری کشور، در حوزه بهره وری منابع انسانی، سرمایه فناوری، مدیریت و کل عوامل تولید، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=11549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.