• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 9532 امروز 2
0

ملت ایران پای صندوق‌های رای، خودباوری را به نمایش بگذارند

  • کد خبر : 31281
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
ملت ایران پای صندوق‌های رای، خودباوری را به نمایش بگذارند
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه دفاع مقدس، ما را به خودباوری، مقاومت و امید رساند، گفت: امروز ملت ایران باید در کنار صندوق‌های رای این خودباوری را به نمایش بگذارند.

به گزارش جمهور پرس، حجت الاسلام سیدمحمدحسین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران (۲۰ بهمن) افزود: امروز حضور ما در کنار صندوق‌های رای قطعا راه را برای انتخابات پرشورتر و منطبق با دیدگاه‌های رهبر انقلاب در آینده هموار‌تر خواهد کرد. این مسیر را قدر بشناسیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن، عزت و یکپارچگی کشور را هدف قرار داده است، گفت: ما باید ۲۲ بهمن را به یک نقطه اوج و شکوه از عظمت و اقتدار ملت ایران تبدیل کنیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یعنی حضور در کنار شهدا، ایثارگران و مجروحان و حضور در کنار مردم قهرمان غزه و یمن و محور مقاومت.

ابوترابی فرد همچنین در خطبه نخست نماز جمعه تهران با تبریک سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، گفت: سخنان پیامبر روشنگر حق و باطل است. خداوند در این روزها چنین شخصیتی را برای مدیریت و هدایت جوامع بشری مبعوث و به ما توصیه کرد تا به او اقتدا کنیم.

پیامبر اکرم (ص) مسیر رشد انسان‌ها را هموار کردند
وی افزود: اقتدا به پیامبر یعنی در راه رشد قدم برداریم؛ یعنی راهی که به پشتوانه عقلی، علمی ،معرفتی و وحیانی دارد. آنجا که دانش نداریم توقف کنیم. پیامبر را الگو قرار دادن یعنی کلام ما ، سخن ما ، قول صحیح باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: پیامبر اعظم را مقتدا قرار دادن یعنی رکن داوری ما در محیط خانه، جامعه، حوزه کار، مدیریت و در همه شئون زندگی مبتنی بر عدالت باشد.

­زمینه توسعه و پیشرفت تیم ملی فوتبال را فراهم کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد همچنین به حضور تیم ملی کشورمان در جمع ۴ تیم برتر جام ملت های آسیا اشاره و از مربی، بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان برای این حضور قدردانی کرد و افزود: از اصحاب رسانه و کارشناسان درخواست می کنم در فضایی آراسته به اخلاق ، زمینه توسعه و پیشرفت تیم ملی را فراهم آورند و از مسئولان انتظار می رود توسعه زیرساختهای ورزش های همگانی و قهرمانی کشور را با جدیت در دستور کار قرار دهند و باتوجه به ویژگی های ورزش فوتبال در تولید وحدت و غرور ملی، برای ارتقا آن و قرار گرفتن ایران در جایگاه شایسته آن، تلاش مضاعف کنند .

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با یادآوری همایش بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان تهران، گفت: شاهد همایش شهدای پایتخت بودیم. ستاره‌هایی که در آسمان پر ستاره ایران درخشیدند و شکوه و اقتدار و عزت ملت ایران را نمایش دادند. مردان سلحشوری که در میدانی سخت و دشوار با همه دشمنان کشور جنگیدند و به نقطه امید ملت های منطقه تبدیل شدند.

وی افزود: این همایش در شرایطی برگزار شد که غزه مظلوم ۲۸ هزار شهید تقدیم دفاع از اسلام و فلسطین کرد. بین دفاع مقدس و جهاد دفاعی غزه عمق راهبردی و شباهت‌های ویژه‌ای وجود دارد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه غزه قطعه‌ای از زمین دفاع مقدس است، گفت : جبهه‌ای که در غزه روبرو مردم این منطقه ایستاده ، همان جبهه‌ای است که در دوران دفاع مقدس مقابل مردم ایران ایستاد. هدف این جبهه شکست اسلام و تغییر نقشه منطقه بود. هدف این جبهه نیز همین است. اشغالگری و تجاوز، عمق و وسعت جنایات علیه شهروندان غزه و استقامت بی‌نظیر مجاهدان و محوریت داشتن اسلام از دیگر مشترکات این دو صحنه تاریخی است.

وی افزود: غزه از زمین و هوا و دریا محاصره شده و از حداقل های حیات محروم است و از هر سو ، مورد تجاوز انواع سلاح‌های پیشرفته قرار گرفته است اما مردمش چون کوه ایستاده‌ و جهان را در بهتی عمیق فرو برده‌اند. اگر اندیشکده‌های جهان جمع شوند نمی‌توانند از رازهای این استقامت پولادین پرده‌برداری کنند.

ابوترابی فرد ادامه داد: فقط در مکتب الهی اسلام است که انسان‌ها به چنین مقامی دست یافته‌اند. غزه، میراث دفاع مقدس است. افسوس که آموزه‌های دفاع مقدس برای نسل حاضر واگو نشده است تا جوانان بدانند این کشور بر تارک کدام رشادت ایستاده است.

دفاع مقدس ما را به خودباوری رساند
امام جمعه موقت تهران گفت: دفاع مقدس در آغوش انقلاب اسلامی و تحت فرماندهی بنیانگذار عظیم‌القدر و تحت فرهنگ عاشورایی قرار گرفت. جوانان و دانشگاهیان و دانش‌پژوهان و ملت ایران ، در سختی‌ها و دشواری‌هاست که این توانایی‌ها و خودباوری‌ها تجلی پیدا کرده است و امروز به اینها نیازمندیم. امید و خلاقیت و خودباوری باید در کنار صندوق‌های رای به نمایش گذاشته شود. امروز پیوند با شهدا و احترام به خون آنان در کنار صندوق‌های رای حاصل می‌شود.

ابوترابی‌فرد افزود: عزت و اقتدار امروز ایران را قدر بشناسیم و کاستی‌ها و ضعف‌ها را ببینیم و آنها را نقد کنیم اما بر سرمایه بزرگ جمهوریت و اسلامیت پافشاری کنیم.

وی خطاب به مجلس و دولت افزود: قدرت ما به صورت فزاینده‌ای بسته به این است که با مشکلات داخلی چطور روبرو می‌شویم. خلق هزینه برای کشور و دولت قطعا بر مشکلات مردم اضافه می‌کند.

کسری بودجه به یکی از چالش‌های جدی کشور تبدیل شده است
ابوترابی فرد گفت: کسر بودجه در کشور نهادینه و به چالش های جدی کشور مبدل شده است. رهبری سال هاست بر اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور تاکید کرده‌اند و در بیانیه گام دوم هم بر آن پای فشرده اند. افزایش هزینه‌های کشور در راستای مهار تورم و رشد تولید نیست. اگر منابعی در کشور وجود دارد این منابع را صرف بازپرداخت بدهی دولت به نظام تولید کنید.

خطیب جمعه تهران افزود: قرار گرفتن در رتبه شانزدهم علمی جهان و رتبه اول منطقه را از خدا سپاسگزاریم.امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه دفاع مقدس، ما را به خودباوری، مقاومت و امید رساند، گفت: امروز ملت ایران باید در کنار صندوق‌های رای این خودباوری را به نمایش بگذارند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=31281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.