• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل 9643 امروز 16
3

مهرطلبی در کودکان و نشانه‌های آن

  • کد خبر : 23993
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
مهرطلبی در کودکان و نشانه‌های آن
با گروه همراه می‌شود و در ابراز ارزش‌های خود مقاومت می‌کند، مهرطلبی را با مهربان بودن اشتباه می‌گیرد، برای اینکه احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد، نیاز دارد که دوستانش از او تعریف کنند

جمهور پرس: کودک به جای اینکه اصیل و همانطور که هست رفتار کند مانند دوستانش عمل می‌کند، او حتی اگر کار اشتباهی انجام نداده باشد از دوستانش عذرخواهی می‌کند، خودخواهی را با داشتن مرزهای سالم اشتباه می‌گیرد، انرژی زیادی برای پیشگیری از تعارض صرف می‌کند، وقتی دیگران از او عصبانی یا دلخور می‌شوند به شدت به‌هم می‌ریزد، نمی‌تواند از آنچه درست است دفاع کند، نسبت به احساسات دیگران، احساس مسئولیت می‌کند، با گروه همراه می‌شود و در ابراز ارزش‌های خود مقاومت می‌کند، مهرطلبی را با مهربان بودن اشتباه می‌گیرد، برای اینکه احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد، نیاز دارد که دوستانش از او تعریف کنند، از ابراز احساسات خشم یا ناراحتی خودداری می‌کند، حتی اگر به نفعش باشد از «نه» گفتن امتناع می‌کند، به شدت می‌خواهد که مورد تایید همسالانش قرار بگیرد.

اما چگونه می‌توان از مهرطلبی در کودکان پیشگیری کرد؟

اگر متوجه علائم مهرطلبی در فرزندتان شدید کارهایی را می‌توانید انجام دهید تا این الگوی رفتاری به یک روش زندگی برای فرزندتان تبدیل نشود. در ادامه به چند راهکار برای پیشگیری از مهرطلبی در کودکان اشاره می‌کنیم.

فرزندتان را در مواقع مناسب تایید و تحسین کنید

گاهی اوقات، کودکان به این دلیل مهرطلب می‌شوند که از طرف دیگران و همچنین در خانه، زمانی که به فکر خشنود کردن افراد هستند تایید یا تحسین می‌شوند. به همین دلیل، برای اینکه کودک شما به فردی مهرطلب تبدیل نشود، اطمینان حاصل کنید زمان‌هایی که فرزندتان کارهای مثبت دیگری انجام می‌دهد که ارتباطی با فداکاری ندارد باز هم او را تحسین می‌کنید.

اگرچه اولویت قرار دادن دیگران یک خصوصیت فوق‌العاده است اما اطمینان حاصل کنید که فرزندتان می‌داند تنها راه رضایت از خود، خشنود کردن دیگران نیست.

به او کمک کنید میان حسن نیت و مهرطلبی تفاوت قائل شود

به فرزند خود کمک کنید تا تشخیص دهد آیا کاری را به این دلیل برای دیگری انجام می‌دهد که دوست دارد یا اینکه فکر می‌کند به‌خاطر انجام آن تحت فشار است.

همچنین لازم است کودک یاد بگیرد به‌خاطر ترس از طرد شدن توسط دیگران، کاری را انجام ندهد که دوست ندارد. آموزش تمایز قائل شدن میان حسن نیت و مهرطلبی به کودکان، باعث می‌شود که آن‌ها در آینده، انتخاب‌های بهتری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=23993

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.