• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 9481 امروز 2
2

نتانیاهو درصورت برگزاری انتخابات شکست می خورد

  • کد خبر : 22881
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
نتانیاهو درصورت برگزاری انتخابات شکست می خورد
طبق یک نظرسنجی ائتلاف تحت رهبری بنیامین نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات، با شکست بدی مواجه خواهد شد.

به گزارش جمهور پرس، طبق نتایج یک نظرسنجی در رژیم صهیونیستی که امروز (جمعه) در روزنامه معاریو منتشر شده است، ائتلاف تحت رهبری بنیامین نتانیاهو درصورت برگزاری انتخابات تنها ۵۰ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، طبق این نظرسنجی اگر همین امروز انتخابات کنست برگزار شود، رقبای ائتلاف حاکم به خصوص ائتلاف «جبهه ملی» به ریاست «بنی گانتز» ۷۰ کرسی از آن خود خواهند کرد که به راحتی امکان تشکیل کابینه را به گانتز خواهد داد.

نتایج این نظرسنجی در حالی است که نتایج انتخابات رژیم اسرائیل در نوامبر ۲۰۲۲ به پیروزی بزرگی برای اردوگاه نتانیاهو متشکل از احزاب لیکود، صهیونیسم مذهبی، شاص و یهودیت تورات انجامید که مجموعاً ۶۴ کرسی به دست آوردند.

نکته قابل توجه در گزارش معاریو این است که طبق نظرسنجی، دلیل عمده کاهش محبوبیت ائتلاف حاکم، تنش امنیتی و ناآرامی در کرانه باختری، غزه و مرز لبنان عنوان شده است، در حالی که پیش از این گمان می‌رفت تلاش نتانیاهو برای تغییرات گسترده در سیستم قضایی و تأثیر آن بر روی اقتصاد که با تظاهرات هفتگی همراه شده، دلیل عمده کاهش محبوبیت او است.

احساس نا امنی، چند دستگی اجتماعی و نگرانی از دیکتاتوری سیاسی نتانیاهو همزمان شرایطی را به وجود آورده است که در نظرسنجی مؤسسه «کانتر» که نتایج آن در چهارم اردیبهشت منتشر شد، ۴۸ درصد ساکنان اراضی اشغالی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا وضعیت در سال‌های آینده در فلسطین اشغالی بهتر خواهد شد یا بدتر، گزینه بدتر را انتخاب کرده بودند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=22881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.