• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل 9566 امروز 0
7

نمایشگاه اکسپو با برندهای ماندگار

  • کد خبر : 23840
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
نمایشگاه اکسپو با برندهای ماندگار
چندی پیش پنجمین نمایشگاه اکسپو (توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران) با حضور حدود ۷۵۰ شرکت داخلی و با عرضه ۱۲ گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی و ... با هدف افزایش مقاصد و گروه کالاهای صادراتی برگزار شد.

به گزارش جمهور پرس، در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه توانستیم بازدیدی از این نمایشگاه داشته باشیم. با یک نگاه اجمالی می‌شد نتیجه گرفت که در آخرین روز برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳ استقبال مناسبی از سوی مردم صورت گرفته است. اکثر سالن‌ها و غرفه‌های شرکت کننده از بازدید عمومی نسبتا خوبی برخوردار بودند اما بازدید از سالن‌های مربوط به صنایع غذایی بیشتر به چشم می‌آمد.

در طی بازدید از این نمایشگاه توانستیم با مسئولان چند برند مطرح در زمینه صنایع نفت و گاز و صنایع غذایی گفتگویی کوتاه داشته باشیم که در زیر می‌خوانید:

 

مدیر روابط عمومی شرکت ایرانول: رسانه اصلی ما، محصولات ماست

مهدی محسنی مدیر روابط عمومی «شرکت ایرانول» در مورد سیاست‌های کلی این شرکت پیشکسوت در تهیه روان‌کننده‌های صنعتی به خبرنگار ما گفت: «سیاست‌های ایرانول محدود به سیاست‌های بالادستی است که تاپیکو و تامین اجتماعی است. تبلیغات ایرانول به هیچ عنوان شخص‌محور نیست. اگر تبلیغات ایرانول را دیده باشید سعی شده که بر روی محصولات ایرانول و توانمندی‌های آن کار شود. در واقع اتفاق خوبی که در این زمینه افتاده این است که رسانه اصلی ما، محصول ماست و بهترین رسانه‌ای که ایرانول دارد محصولات باکیفیت ایرانول است. این نهایت تلاش‌مان بوده که محصولات‌مان، رسانه‌مان باشد و بازگوکننده کیفیت، تلاش و کوشش همکاران ما که همگی از زحمت‌کشان همین مرز و بوم هستند و سعی کردند که اسم ایران را که در ابتدای ایرانول است به خوبی بالا ببرند. بنابراین می‌بینیم  که تا به امروز هیچ وقت استفاده شخصی از این برند نشده است و این سیاست اصلی ماست.»

نمایشگاه اکسپو با برندهای ماندگار

باید یادآور شویم که به گفته محسنی، ایرانول تقریبا ۳۵ درصد از بازار روان کننده‌های داخلی را در دست دارد.

محسنی درباره اهداف شرکت ایرانول برای سال ۱۴۰۲ افزود: «برای سال ۱۴۰۲ دو هدف عمده را دنبال می کنیم. اولین هدف طبق فرمایش مقام معظم رهبری این است که بتوانیم تولید را هر روز بهتر از روز قبل پیش ببریم. یعنی در بحث تولید چیزی کم گذاشته نشود و موانع راه تولید را با همت و درایت برطرف کنیم تا تولیدمان همیشه رضایت‌بخش باشد. از سوی دیگر معتقدیم هر چه تولید بالاتر برود تورم کاهش پیدا می کند. همچنین نباید فراموش کنیم که روان‌کننده چرخ تولید، کارگران هستند.

هدف بعدی‌مان این است که سهم‌مان در بازارهای داخلی و خارجی را افزایش دهیم.»

 

مدیر صادرات شرکت لبنیات پاک: در اولین سطوح امنیت غذایی قرار داریم

اما «امیر غمگسار» مدیر صادرات شرکت لبنیات پاک که به جرات می‌توان از این نام، به عنوان یکی از قدیمی‌های صنایع غذایی یاد کرد، در مورد بازار هدف این شرکت به خبرنگار جمهور پرس گفت: «شرکت لبنیات پاک زیرمجموعه بنیاد مستضعفان و جانبازان است و در بازارهایی که از لحاظ دوستی با جمهوری اسلامی، دارای منافع مشترک هستند و در جهت نیل به اهداف صادراتی و تامین بازارهای کشورهای مسلمان و کشورهایی که از لحاظ بنیه مالی، با منافع ما هم‌راستا هستند بیشتر فعالیت دارد. شرکت لبنیات پاک توانسته در کنار رقبا و برندهای معتبر ایرانی و دوش به دوش آنها در بازارهای بین‌المللی مانند بازار سی آی اس(حوزه خزر)، جی سی سی (خلیج) و حوزه مدیترانه به صورت جدی و پرقدرت وارد شود.»

نمایشگاه اکسپو با برندهای ماندگار

وی در مورد اهداف صادراتی این شرکت افزود: «در اهداف صادراتی‌مان، طی یک سال اخیر با حضور تیم بسیار قوی و جهادی، به تامین دو بازار ورود کرده‌ایم؛ بازار مواد اولیه برای کشورهای سوریه ، لبنان، حوزه مدیترانه و کشورهایی مانند گرجستان و ارمنستان و در مورد محصولات نهایی هم توانستیم قراردادهایی را با کشورهای امارات، قطر و عمان منعقد کنیم. از طرفی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه و ارمنستان در حال عقد قرارداد هستیم. در کشور سوریه به عنوان اولین صادرکننده مواد اولیه مانند شیر خشک و خامه هستیم، همچنین در بحث کیفیت به سمت استانداردهای بین‌المللی رفتیم.»

لازم به ذکر است که به گفته غمگسار، شرکت لبنیات پاک در اولین سطوح امنیت غذایی قرار گرفته است.

مدیر صادرات شرکت پاک در مورد اهداف این شرکت در سال جدید گفت: «بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری با استراتژی‌های جدید به بازارهایی که نیاز به تولید و نیاز به انتقال تکنولوژی و مواد اولیه دارند مانند عراق و سوریه ورود خواهیم کرد و با همکاری‌های مشترک، در نهایت به مقابله با تحریم‌هایی که شامل بسیاری از کشورهای هم‌موضع با جمهوری اسلامی هستند شده است خواهیم پرداخت.

 

مدیر مارکتینگ هلدینگ غذایی مجتبی: کیفیت را فدای چیزهای دیگر نمی‌کنیم

«احد مطلقی» مدیر مارکتینگ هلدینگ غذایی مجتبی، درباره آغاز فعالیت این هلدینگ به جمهور پرس گفت: «هلدینگ غذایی مجتبی کار خود را با آبمیوه شروع کرد و به پشتوانه کیفیت خوب و حفظ اصالت محصولات و بسته بندی‌های بسیار مناسب و به تناسب شرایط خاص، در کنار بهره‌گیری از منابع انسانی خلاق، توانست در تولید آبمیوه در ایران موفق باشد و خیلی سریع پله‌های صادراتی خودش را با موفقیت طی کرد و صادرات محصولاتش به کشورهای مختلف را آغاز کرد.»

نمایشگاه اکسپو با برندهای ماندگار

وی در مورد بازار هدف محصولات مجتبی افزود: «همان طور که مستحضر هستید محصولات مجتبی به کشورهای منطقه مثل عمان، عراق، ترکیه، ترکمنستان و روسیه صادر می‌شود.»

مدیر مارکتینگ هلدینگ غذایی مجتبی، درباره موفقیت‌های این شرکت گفت: موفقیت‌های ما به خاطر این است که اولا کارها را علمی پیش بیمرد و در حوزه تولید با حفظ شاخص‌های کیفی شامل کیفیت خود محصول، بسته‌بندی مناسب، قیت‌گذاری، اطلاع‌رسانی و بهره‌گیری از شبکه توزیع مناسب در داخل کشور در کنار نمایندگی‌ها که کمک شایانی به شبکه توزیع ما داشتند و همچنین استراتژی مارکتینگ مناسب و حضور در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی توانستیم نمایش خوبی از خود بجا بگذاریم.»

ایشان در مورد آغاز فعالیت هلدینگ مجتبی خاطرنشان کرد: «شرکت مجتبی بیش از ۷ سال است که فعالیت رسمی دارد. فعالیت مجتبی از مشهد آغاز شد و آرام آرام محصولات خود را وارد سایر شهرها کرد. به دلیل آغاز فعالیت از مشهد، در خراسان بیشتر از سایر شهرها ما را می شناسند. زمان کوتاهی است که وارد تهران شده‌ایم تقریبا ۳-۴ ماه و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از محصولات‌مان در تهران در این مدت کوتاه شده است.»

احد مطلقی در مورد طبیعی یا غیرطبیعی بودن آبمیوه‌های مجتبی افزود: «ما از مواد نگهدارنده در محصولات‌مان  استفاده نمی‌کنیم. پیشنهادات مختلفی از تهیه‌کنندگان مواد نگهدارنده با فرمول‌های مختلف به ما شد تا طول عمر محصول بالا برود اما قبول نکردیم که کیفیت را فدای چیزهای دیگر کنیم. میزان قند موجود در آبمیوه‌های ما دقیقا مطابق آبمیوه‌های طبیعی است که بر روی بسته‌بندی آنها ذکر شده است.

از نظر سلامت محصول، ما همه استانداردهای لازم را داریم که بر روی لوگوی محصول قابل مشاهده است. سازمان استاندارد، سیب سلامت و تمامی استانداردها از استاندارد محصول تا استاندارد مدیریت ایزو ۱۴۰۰۰ مربوط به محیط زیست را دریافت کرده ایم.»

عکس‌ها: محسن باقری ابیانه

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=23840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.