• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 9621 امروز 6
1
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

نمی‌خواهیم تاريخ و جغرافی گوش بدهیم/ تیم مذاکره‌کننده به مجلس گزارش دهد که در مذاکرات چه خبر است

  • کد خبر : 9176
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۲۶
نمی‌خواهیم تاريخ و جغرافی گوش بدهیم/ تیم مذاکره‌کننده به مجلس گزارش دهد که در مذاکرات چه خبر است
عباسی گفت: پس از یک سال از برگزاری مذاکرات هسته ای با گروه جدید، باید دقیق بگویند چه اتفاقی افتاده است.

جمهور پرس/ عضو کمیسیون انرژی مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جلسات رسمی و غیر رسمی مجلس از توضیحاتی که ارائه می شود، متوجه نمی شوم در مذاکرات هسته ای چه خبر است. تاریخ و جغرافیا نمی خواهیم گوش بدهیم. باید دقیق بگویند چه اتفاقی می افتد. آقای باقری هم اگر قرار است چیزی نگویند، اصلا به مجلس نیایند.

آقای عباسی به خبرگزاری ایسنا هم گفته به عنوان یک نماینده مجلس، خواستار دریافت متن مذاکرات هسته ای است.

این گفته پس از پایان مذاکرات ایران با نماینده اروپا در دوحه پایتخت قطر مطرح می شود؛ مذاکراتی که در هفته های گذشته با اعلام معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا “بی نتیجه” پایان یافت.

در این دور از مذاکرات هسته ای، ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم اما تنها با حضور هماهنگ کننده و نماینده اتحادیه اروپا گفتگو می کنند؛ جمهوری اسلامی پس از خروج یک طرفه آمریکا از توافقنامه برجام تاکنون، در مذاکرات هسته ای با این کشور پشت یک میز ننشسته است.

انریکه مورا ۸ تیر ماه با پایان مذاکرات دوحه، از اینکه “هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده این مذاکرات نسبت به آن امیدوار بود، به دست نیامده”، ابراز تأسف کرد.

با این حال او گفت که “با فوریت بیشتری برای احیای یک توافق کلیدی و عدم اشاعه و ثبات منطقه ای ادامه خواهیم داد.”

سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران هم همان روز اعلام کرد علی باقری و انریکه مورا طبق روال همیشه، با یکدیگر در تماس خواهند بود.

در حالیکه اسفند ماه پارسال سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران از آماده شده حدود ۹۸ درصد پیش نویس توافق مشترک هسته ای خبر داده بود، اما هنوز نتیجه ای در بر نداشته است.

همان زمان، آقای خطیب زاده موضوعات باقی مانده را در مورد “رفع تحریم‌ها، تضمین ها و برخی از ادعاهای سیاسی که در مورد فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران است” اعلام کرده بود.

آقای عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت که “وقتی تنها ۲ درصد از مسائل مانده، یعنی وزن آن مهم است. چرا به نتیجه نمی رسد؟ چون اصل مشکلات در همان ۲ درصد است. برای مصرف داخلی می گویند اینقدر از مذاکرات حل شده و همه فکر می کنند ۲ درصد مانده و همه چیز حل می شود.”

بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، اگر کشورهای ۱+۴ برای اجرای تعهداتشان و رفع کامل تحریم­ ها از جمله تحریم های هسته­ ای، نظامی، حقوق بشری و علیه ایران اقدام کنند، دولت باید گزارش دقیق اقدامات انجام شده را به مجلس ارائه دهد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=9176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.