• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
کل 9586 امروز 10
1

نیازآفرینی؛ رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی

  • کد خبر : 25722
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
نیازآفرینی؛ رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی
نیاز آفرینی، آگاهی پیرامون مشکلات بازار، لمس کردن فضای شغلی و کسب تجربه کافی از طریق گذراندن دروس عملی در  کنار دروس نظری از ویژگی‌های مفید دانشگاه جامع علمی کاربردی است

به گزارش جمهور پرس، دکتر سیدمحمدحسن پیش­ بین ، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران غرب در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: من معتقدم اگر جوان‌ها بدانند و متوجه شوند که بازار کار کجاست و به آن دست پیدا کنند، به این شکل امروزی دیگر دنبال مدرک­‌گرایی نمی‌روند و این محقق نمی­شود مگر دانشگاه، آموزش و تخصص­‌های لازم را متناسب با نیازهای بازار کار به دانشجویان ارائه دهد، رسالتی که دانشگاه جامع علمی کاربردی از همان ابتدای تاسیس بر عهده داشت.

دانش­ آموخته مهندسی و علم مواد از دانشگاه کنتاکی آمریکا ادامه داد: امروزه دغدغه عمده خانواده‌های ما در کنار تحصیل، پیدا شدن کار و شغل برای فرزندان است. متأسفانه برخی خانواده‌ها فرزندان  تحصیل‌کرده‌ای دارند که بیکار هستند. این موضوع اگر چه در دوران مدرسه بسیار طبیعی است اما با گذشت زمان و آنگاه که فرد وارد مرحله دانشجویی می­شود وضعیت کمی متفاوت می­شود. لذا در این دوران فرد باید با یک انتخاب آگاهانه جهت ادامه تحصیل وارد شود تا آنجا که آینده شغلی‌­اش تضمین شود. ما معتقدیم در دانشگاه جامع علمی کاربردی با آموزش­های نظری و عملی مناسب، دانشجو به درستی می­تواند مسیر خود در بازار کار را پیدا کند. لذا رصد فارغ التحصیلان از جهت جذب در بازار کار به ما کمک می­کند در برنامه‌ریزی‌ها بهتر و دقیق‌تر عمل کنیم.

وی آگاهی و ذهنیت دانشگاه را مهم برشمرد و گفت: متأسفانه ذهنیت بیشتر دانش آموزان در دوران دبیرستان به سمت و سوی دانشگاه‌های مطرح و عمدتا نظری سوق داده می­شود و لذا توضیحات کافی پیرامون آینده شغلی و تضمین اشتغال متناسب با تحصیل دانشجویان ارائه نمی­گردد، در این میان عده‌ای نیز از روی سرخوردگی و امید نداشتن به قبولی در کنکور وارد دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌شوند، اما خوشبختانه پس از ورود به این دانشگاه, نقش و رسالتی که دانشگاه در حوزه مهارت‌آموزی  متناسب با نیازهای جامعه دارد را متوجه می شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران غرب تاکید کرد: نیاز آفرینی، آگاهی پیرامون مشکلات بازار، لمس کردن فضای شغلی و کسب تجربه کافی از طریق گذراندن دروس عملی در  کنار دروس نظری از ویژگی­های مفید دانشگاه جامع علمی کاربردی است. این وضعیت نه تنها برای دانشجویان بلکه برای خانواده آنها نیز یک امنیت روحی و روانی بوجود می­آورد و آنها اطمینان حاصل می­کنند که وقت فرزندان در دانشگاه تلف نشده و در کنار کسب آموزش لازم در دانشگاه و محیط کار ضمن آشنایی با نیازهای بازار کار در جهت انتخاب و تثبیت خود در آن اقدام می­کنند، در واقع می­توان گفت نیازآفرینی، رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی تصریح کرد: طبق نظرسنجی­های صورت گرفته، دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه اشتغال­زایی و کارآفرینی در وضعیتی خوبی به سر می­برد. در زمینه کارآفرینی، یکی از  فارغ التحصیلان ما توانسته است تا حدود ۲۰۰۰ نفر را مشغول بکار کند، و حجم بزرگی از کارآفرینی را رقم بزند، نمونه‌هایی از این دست در دانشگاه زیاد است که واقعا جای خوشحالی دارد.

وی در پایان اظهار داشت: من هم به نوبه خود از روزنامه جمهور و سرکارخانم دکتر سیما ویسی نژاد رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک تهران تشکر می‌کنم. امیدوارم با طرح گفتگوهایی از این دست، زمینه­های مناسب برای ترغیب جوانان و خانواده­های آنها به انتخاب دانشگاهی که مسیر زندگی فرزندان‌شان را به سمت کارآفرینی و اشتغال سوق دهد، فراهم گردد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=25722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.