• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 9534 امروز 4
1

وخامت وضعیت ارتش اوکراین دراسناد پنتاگون

  • کد خبر : 22043
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
وخامت وضعیت ارتش اوکراین دراسناد پنتاگون
در اسناد محرمانه آمریکا که اخیراً افشا شد، جزئیات ضعف در ارتش اوکراین بخصوص کمبود مهمات و پدافند هوایی ذکر شده است.

به گزارش جمهور پرس، بر اساس گزارش‌ها، در اسناد محرمانه آمریکا که ظاهراً هفته گذشته افشا شد، جزئیات وخامت وضعیت ارتش اوکراین بخصوص کمبود مهمات و پدافند هوایی عنوان شده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد در یکی از اسناد فاش‌شده پنتاگون جزئیاتی آمده مبنی بر این که دفاع هوایی اوکراین ممکن است نتواند از خطوط مقدم تا پایان ماه مه دفاع کند. یکی از اسناد شامل ارزیابی فوریه ستاد مشترک وزارت دفاع آمریکا است که در آن ذکر شده توانایی اوکراین برای ارائه دفاع هوایی میان‌برد برای محافظت از [خطوط مقدم] تا ۲۳ مه (دوم خرداد) کاملاً کاهش خواهد یافت.

در این سند طبقه‌بندی‌شده همچین آمده به محض آن که اولین لایه مهمات دفاعی اوکراین تمام شود، نرخ مصرف لایه دوم و سوم افزایش می‌یابد که توانایی دفاع در مقابل حملات هوایی روسیه از تمام ارتفاعات را کاهش می‌دهد.

بعد از آن که منابع روس اسناد محرمانه آمریکا را روی بسترهای آنلاین مثل توییتر منتشر کردند، در حال حاضر وزارت دادگستری و وزارت دفاع این کشور در حال تحقیق درباره آن هستند. تاریخ این اسناد مربوط به ماه مارس یا اوایل سال میلادی جاری است و ظاهراً شامل اطلاعات درباره آموزش اوکراینی‌ها، مصرف مهمات و تلفات تخمینی هر دو طرف روسیه و اوکراین در درگیری است.

به گزارش وبگاه خبری هیل، به نظر نمی‌رسد در این اسناد برنامه‌ای برای ضد حمله اوکراین که در بهار امسال انتظارش می‌رود، وجود داشته باشد.

واشنگتن پست همچنین گزارش داد سند دیگر سرعت خالی شدن پرتابه‌های پدافند هوایی اوکراین را نشان می‌دهد و تاریخ‌هایی در این خصوص ارائه شده است. به گزارش این روزنامه، نمودار دیگر نشان می‌دهد که پدافند هوایی اوکراین بر روی جنگنده‌ها و بالگردهای روسیه تمرکز دارد و تهدیدهای کوچک‌تر مثل پهپادها را با توجه به کمبودهای مورد انتظار، نادیده می‌گیرد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مجموعه اسناد همچنین شامل ارزیابی جنگ در باخموت شهری در منطقه شرقی دونتسک است که در هفت ماه گذشته در محاصره بوده است. نیویورک تایمز گزارش داد این اسناد نشان می‌دهد آمریکا از رهبران ارشد نظامی و سیاسی اوکراین جاسوسی می‌کند.

طبق این گزارش، این اسناد نشان می‌دهد چطور نیروهای اوکراینی از ۲۵ فوریه تقریباً به لحاظ عملیاتی از سوی نیروهای روسیه در باخموت محاصره شدند. در این اسناد همچنین به ارزیابی‌های بد رهبران ارشد اوکراین درباره نبرد جاری در باخموت اشاره شده و به نقل از ژنرال بودانوف مدیر اطلاعات نظامی اوکراین آمده در زمان این گزارش، وضعیت «فاجعه‌بار» بوده است.

مجموعه منتشر شده از اسناد محرمانه آمریکا طیف گسترده‌ای از موضوعات از اوکراین گرفته تا غرب آسیا و چین را شامل می‌شود. در پی انتشار آن، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال خبر داد یک مقام آمریکایی اعلام کرده کاخ‌سفید از انتشار اسناد محرمانه پنتاگون به شدت نگران است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده مسائل پیرامون درز اسناد نظامی آمریکا در خصوص جنگ اوکراین روز جمعه تحولی شگفت‌انگیز را تجربه کرد زیرا در این روز شواهدی منتشر شدند که نشان داد نسخه‌هایی از این اسناد بیش از یک ماه پیش در فضای گفت‌وگوی مربوط به یک بازی منتشر شده بود.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، تصاویری از برخی از این اسناد که در آن‌ها برآوردهایی از میزان تلفات نظامیان روسیه‌ ارائه شده در اوایل ماه مارس در شبکه اجتماعی Discord منتشر شد. مقام‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند که این اسناد توسط کسانی تغییر داده شده‌ تا میزان تلفات ارتش اوکراین در جنگ را بالاتر از حد واقعی نشان دهد. پنتاگون پنجشنبه گفت که از انتشار این اسناد در فضای مجازی مطلع و در حال تحقیق بر روی آن است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=22043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.