• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل 9524 امروز 15
3

پاسخ ایران به انتقاد برخى دولت‌هاى اروپایى از اعدام حبیب اسیود

  • کد خبر : 23412
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
پاسخ ایران به انتقاد برخى دولت‌هاى اروپایى از اعدام حبیب اسیود
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مواضع حمایتی غرب از تروریست‌ها نه تنها تلاشی برای جلوگیری از اجرای عدالت به شمار می‌آید، بلکه موجب تشویق و ترویج پدیده شوم تروریسم در سراسر جهان خواهد بود.

به گزارش جمهور پرس ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مواضع مداخله جویانه برخی دولت‌های اروپایی متعاقب اعدام سرکرده یک گروهک تروریستی اظهار داشت: جای تأسف بسیار است که برخی دولت‌های اروپایی به جای مقابله با تروریست‌هایی که جان مردم بیگناه را هدف قرار داده و آشکارا به جنایت خود افتخار می‌کنند، در اقدامی غیرقابل توجیه و مغایر با ارزش‌های بنیادین حقوق بشر از آنها حمایت می‌کنند.

کنعانی افزود: «حبیب الله فرج الله چعب» ملقب به حبیب اسیود به عنوان سرکرده یک گروهک تروریستی و مسئول طراحی و اجرای عملیات‌های جنایتکارانه متعدد نظیر حمله تروریستی بزدلانه در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در شهر اهواز که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان مظلوم و بی‌گناه از جمله زنان و کودکان گردید، فهرست سیاهی از خشونت، ترور و کشتار مردان، زنان و کودکان بی‌گناه را در کارنامه خود داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: این‌گونه مواضع حمایتی غرب از تروریست‌ها نه تنها تلاشی برای جلوگیری از اجرای عدالت به شمار می‌آید، بلکه عملاً موجب تشویق و نیز ترویج پدیده شوم تروریسم در سراسر جهان خواهد بود.

کنعانی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها مصمم است و از حقوق ملت ایران و تأمین امنیت آنان کوتاه نخواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ضمن تقبیح رویکرد مخرب ناقضان حقوق بشر تاکید کرد: مدعیان اروپایی اگر عزم و اراده جدی برای مقابله با تروریسم در اشکال مختلف آن ندارند، حداقل با مواضع حمایتی خود از تروریست‌ها، تشدید کننده رنج‌های خانواده‌های قربانیان نباشند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=23412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.