• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 9628 امروز 1
3
در جلسه فوق العاده مجمع صورت گرفت؛

پایان بررسی بندهای باقی مانده از بودجه ۱۴۰۲

  • کد خبر : 20361
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
پایان بررسی بندهای باقی مانده از بودجه ۱۴۰۲
هیئت عالی نظارت مجمع، عصر سه شنبه (۲۳اسفندماه۱۴۰۱) در جلسه ای فوق العاده، به بررسی بودجه ۱۴۰۲ کشور از حیث تطبیق و عدم مغایرت با سیاست های کلی نظام پایان داد.

به گزارش جمهور پرس به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای پنجمین جلسه هیئت عالی نظارت مجمع برای بررسی بودجه ۱۴۰۲ از نظر انطباق و عدم مغایرت با سیاست های کلی، «بندالحاقی۱۰ تبصره۱۱» و «بند الحاقی۵ تبصره۸» و «بند ل تبصره۹» بررسی و با رای اعضا، با سیاستهای کلی «نظام قانونگذاری» مغایر تشخیص داده شد.

 

در این جلسه که علاوه بر اعضای هیئت عالی نظارت مجمع، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، معاونین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان دیوان محاسبات، ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس مرکز نظارت و ارزیابی مجمع نیز حضور داشتند، موارد دیگری از جمله تفاوت تخصیص پروژه ها مطرح شد که مغایرت آن تصویب نشد.

 

هیئت عالی نظارت مجمع برای بررسی اصلاح ایرادات بودجه ۱۴۰۲ در مجلس، عصر چهارشنبه و مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته جلسه خواهد داشت.

 

لازم به ذکر است که هیئت عالی نظارت مجمع، عصر دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ نیز در جلسه ای فوق العاده به ریاست آیت الله آملی لاریجانی، بندهایی از بودجه ۱۴۰۲ کشور را از حیث تطبیق و عدم مغایرت با سیاست های کلی نظام بررسی کردند.

در جلسه گذشته هیئت عالی نظارت به بندهای متعدد تبصره های ۸،۹،۱۰، ۱۱،۱۶، ۱۸،۱۹و۲۰ بودجه۱۴۰۲ و الحاقیه های آن رسیدگی شد و با رای اعضا، مواردی از آن با سیاست‌های کلی «نظام قانونگذاری»، «اصل ۴۴قانون اساسی»، «اقتصاد مقاومتی» و … مغایر تشخیص داده شد.

در جلسه عصر دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ نیز علاوه بر اعضای هیئت عالی نظارت، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، شهردار تهران، معاونین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان دیوان محاسبات، ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس مرکز نظارت و ارزیابی مجمع نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=20361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.