• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
کل 9655 امروز 0
5

پرسپولیس از نتیجه دربی ۹۹ راضی‌تر بود

  • کد خبر : 15226
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۴
پرسپولیس از نتیجه دربی ۹۹ راضی‌تر بود
دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۹ به تساوی رضایت دادند؛ نتیجه‌ای که شاگردان گل‌محمدی بابت کسب آن راضی‌تر از آبی‌پوشان بودند.

به گزارش جمهور پرس، شب گذشته نود و نهمین دربی سرخابی‌های پایتخت با تساوی ۲- ۲ به پایان رسید و فاصله ۲ امتیازی پرسپولیس با رقیب دیرینه‌اش حفظ شد. در ادامه به ۱۰ نکته این بازی اشاره شده است.

 

۱. استقلال بر خلاف پیش‌بینی‌ها بازی را بدون مهدی قایدی و مهدی مهدی‌پور آغاز کرد. حضور سعید مهری در ترکیب ثابت آبی‌پوشان هم از دیگر نکات جالب این بازی بود. احتمالا ساپینتو قصد داشت با این تغییرات پرسپولیسی‌ها را سورپرایز کند.

 

۲. در ترکیب پرسپولیس هم خبری از مهدی عبدی نبود و این تیم بدون مهاجم کلاسیک به مصاف استقلال رفت. غیبت لوکادیا و عدم اعتماد یحیی گل‌محمدی به عبدی باعث شد این مربی چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

 

۳. همین ۲ روز پیش بود که فینال جام جهانی برگزار شد؛ فینالی که به لحاظ کیفی سطح بالایی داشت تا برخی به تمسخر کیفیت فنی دربی پایتخت را با این بازی مقایسه کنند. همین مسئله باعث شد سرخابی ها این بار بیشتر از اینکه به دنبال درگیری و حاشیه باشند تلاش کنند برای انجام بازی زیبا تلاش کنند.

 

۴. گئورگی گولسیانی یکی از معدود بازیکنان باکیفیت خارجی است که در لیگ برتر فوتبال ایران بازی می‌کند. او با زدن ۲ گل در بازی امشب باعث شد همچون ایمون زاید نزد هواداران پرسپولیس جاودانه شود.

 

۵. عملکرد ضعیف علیرضا بیرانوند و حسین حسینی در دربی ۹۹ نشان دهنده بحران دروازه بانی در فوتبال ایران است. بیرانوند از زمانی که به بلژیک رفت دوران افتش آغاز شد و همچنان هم این افت ادامه دارد. حسینی هم روی هر ۲ گل پرسپولیس و به خصوص گل دوم این تیم مقصر بود. مشخص نیست او چه زمانی قرار است اشتباهاتش را در خروج‌ها رفع کند.

 

۶. هر چقدر تعویض های گل‌محمدی باعث شد ریتم پرسپولیس بهتر شود ساپینتو شب ناموفقی را در این زمینه داشت. هیچ‌کدام از بازیکنانی که در نیمه دوم به ترکیب استقلال اضافه شدند نتوانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند. البته تعویض آرش رضاوند و ارسلان مطهری اجباری بود.

 

۷. از زمان پیوستن ساپینتو به استقلال این تیم بازی چشم‌نوازتری را به نمایش می‌گذارد. آبی‌پوشان تا دقیقه ۶۰ بازی مقابل پرسپولیس هم در این زمینه موفق بودند؛ اما ترس از دریافت گل باعث شد به بازی دفاعی و احساسی روی بیاورند.

 

۸. ارسلان مطهری که پیش از آغاز فصل بازیکن مازاد استقلال بود حالا مهاجم اول این تیم است. او گل زیبایی مقابل پرسپولیس به ثمر رساند تا یک بار دیگر ساپینتو را به خاطر عدم اعتقاد به او مواخذه کرده باشد.

 

۹. مهدی ترابی سازنده هر ۲ گل پرسپولیس بود و گولسیانی با پاس‌های این بازیکن توانست دروازه استقلال را باز کند. ترابی پس از روزهای تلخی که در لیگ قطر داشت رفته رفته همان بازیکن سابق و کلیدی تیمش می‌شود.

 

۱۰. تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۹ بیشتر به نفع پرسپولیس شد تا استقلال. سرخپوشان با این نتیجه فاصله ۲ امتیازی خود را با استقلال حفظ کردند.

 

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=15226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.