• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
کل 9610 امروز 5
4

پیام رونمایی از موشک ” خیبر شکن ” در آستانه توافق وین

  • کد خبر : 3383
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
پیام رونمایی از موشک ” خیبر شکن ” در آستانه توافق وین
یادداشت/ سعید حیدری

جمهور پرس/ ایران به هیچ وجه در بحث برنامه موشکی با کسی گفت‌وگو نکرده و نخواهد کرد. برجام به هیچ موضوع دیگری چه بحث موشکی، چه منطقه‌ای ارتباطی ندارد.

جمهوری اسلامی ایران همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه توافق احیای برجام ، از موشک دوربرد و نقطه زن ” خیبر شکن ” رونمایی کرد. موشک راهبردی خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد ،این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه های مشابه یک سوم کاهش یافته و مدت آماده سازی و شلیک آن نیز تا یک ششم تقلیل پیدا کند.چابکی و سرعت فوق العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است.این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول را دانشمندان سخت کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته اند.

جمهوری اسلامی ایران فناوری ساخت موشک با برد دو هزار کیلومتر را دارد اما راهبرد ما ساخت چنین موشکی نیست. موشک‌های ما برای صلح است و به هیچ وجه با کسی روی این موضوع مذاکره نمی‌کنیم. راهبرد دفاعی ایران مبتنی بر مبانی اسلام و قرآن است یعنی ما فقط دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهیم و در صورت حمله آنها دفاع می‌کنیم. مساله موشکی مهمترین بحث دفاعی ما را تشکیل می‌دهد. بسیاری هستند که می‌خواهند موشک‌های ما را محدود کنند تا بتوانند در فرصت‌های مناسب برای کشورمان تهدیدآفرینی کنند. ما به کمک موشک‌ها است که امنیت را می‌توانیم تامین کنیم. براین اساس ایران تنها موشک‌هایی با برد دو هزار کیلومتر می‌سازد تا اروپایی‌ها در دام چالش آمریکایی- صهیونیستی گرفتار نشده و بدانند که این موشک‌ها می‌تواند سدی در برابر ورود تهدیدات کشورهای اروپایی باشد. ایران از ۱۶ سال قبل اعلام کرد که موشک‌هایش تا برد دو هزار کیلومتر خواهد بود و موشکی با بیش از این برد نخواهد ساخت. سال ۲۰۱۱ میلادی ایران عملا در حوزه موشکی به سمت کیفی‌سازی تعدد و تنوع موشک‌های دارای برد تا دو هزار کیلومتر رفت که همه با فناوری روز دنیا همراه بود. این بدان معناست که ایران در حوزه مقابله با تهدیدات منطقه‌ای فعالیت کرده و پایگاه‌های منطقه‌ای یک دهه از فناوری‌های موشکی ایران عقب هستند. موشک‌های ما سازگار با استانداردهای بین‌المللی و سلاحی متعارفند یعنی فقط توان حمل کلاهک غیرهسته‌ای و نه هسته‌ای را دارند، پس به هیچ وجه با کسی روی این موضوع مذاکره نمی‌کنیم. صنایع موشکی مهم‌ترین ابزاری است که در دکترین تدافعی‌ـ‌ امنیتی کشورها تعریف شده است. در میان اسناد فرادستی‌ـ ‌بین‌المللی هیچ قانون و ماده‌ای تعریف نشده است که کشوری را از داشتن این صنایع محروم کند؛ بر همین اساس، ایران می‌تواند از توان موشکی خود به‌عنوان عامل بازدارنده و نیز عامل دفاعی فعالانه استفاده کنند.

لذا امریکا و اروپا بدانند، ما در مساله موشکی از هیچ کسی اجازه نخواهیم گرفت. برنامه موشکی ایران یک برنامه برای دفاع مشروع از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=3383

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.