• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 9616 امروز 1
2
در جلسه کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری مجمع به ریاست دکتر محسن رضایی؛

ترکیب هیئت عالی بانک مرکزی بررسی شد

  • کد خبر : 26332
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
ترکیب هیئت عالی بانک مرکزی بررسی شد
دکتر محسن رضایی: در مفهوم استقلال بانک مرکزی، هدفگذاری با دولت است، اما ابزارها در اختیار بانک مرکزی خواهد بود.

به گزارش جمهور پرس به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهندس محمدرضا باهنر نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری مجمع، در ابتدای این جلسه با تشریح روند بررسی بند الف ماده ۷طرح بانک مرکزی، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، به ترکیب پیشنهادی هیئت عالی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این ماده در جلسه گذشته صحن مجمع، به تصویب نرسید و مجدداً به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

در ادامه، دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: کمیسیون، گزارشی تطبیقی از مستقل بودن ساختاری بانک های مرکزی در سایر کشورها تهیه و ارائه کند تا بتوان از تجربه جهانی در این موضوع استفاده کنیم. همچنین باید شرایط کشور در جنگ اقتصادی در نظر گرفته شود.

دکتر محسن رضایی گفت: استقلال بانک مرکزی در ایران بد تفسیر شده است، هدفگذاری با دولت است، اما ابزارها در اختیار بانک مرکزی است. نباید دچار افراط و تفریط شد. در ابتدای راه توسعه هستیم.

در ادامه جلسه گزارشی از بررسی ۱۵کشور از جمله برخی کشورهای همسایه در خصوص رابطه دولت و بانک مرکزی، توسط نماینده مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ارائه شد و دکتر ایروانی، به مواردی از شکست اقتصاد و نظام های بانکی در کشورهایی که بانک مرکزی آنان از دولت مستقل است، اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری نیز گفت: بر اساس آئین نامه جدید مجمع، مصوبات مجمع نیازمند توافق و رای دو سوم اعضای مجمع می باشد و باید به پیشنهادی برسیم که جلسه مجمع به بن بست نرسد.در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر بحرینی از طراحان طرح در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد مطرح شده در جلسه گذشته صحن مجمع را نزدیک ترین متن به مصوبه مجلس دانست.

اعضای کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع در ادامه جلسه به تبادل نظر درباره استقلال بانک مرکزی و ماده ۷طرح بانک مرکزی پرداختند و بر پیشنهاد قبلی خود که در صحن مجمع مطرح شده بود، اصرار کردند.

در این جلسه، دکتر محمد مخبر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا مصباحی مقدم، دکتر محمدجواد ایروانی، دکتر داود دانش جعفری، مهندس محمدرضا باهنر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید انصاری، مهندس سید مصطفی میرسلیم، مهندس غلامرضا آقازاده و دکتر محمود احمدی نژاد از اعضای مجمع و دکتر فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر بحرینی از مجلس شورای اسلامی حاضر بودند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=26332
  • نویسنده : یوسفی
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.