• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 9481 امروز 2
1

گوترش: اعتبار جامعه جهانی با حملات مداوم اسرائیل به غزه دچار بحران شده است

  • کد خبر : 32510
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۲
گوترش: اعتبار جامعه جهانی با حملات مداوم اسرائیل به غزه دچار بحران شده است
دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به پیامدهای جهانی جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه گفت که تداوم حملات روزانه ارتش اسرائیل به فلسطینیان برای اعتبار جامعه بین المللی، بحران ایجاد کرده است.

به گزارش جمهور پرس، «آنتونیو گوترش» در کنفرانس خبری مشترک با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه مستلزم برقراری آتش‌بس فوری است.

وی از رژیم صهیونیستی اسرائیل خواست تا موانع موجود بر سر ورود کمک‌ها به غزه را برطرف کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین بر ضرورت افزایش گذرگاه‌ها جهت ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد و گفت: راه زمینی موثرترین و کارآمدترین مسیر در حمل و نقل کالاهای سنگین [به این باریکه] است.

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر نیز با بیان اینکه نوار غزه از شرایط غم انگیزی رنج می برد که باید به آن رسیدگی شود، خواستار آتش بس فوری در غزه و آزادی اسیران شد و افزود: هدف نهایی، تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس است.

گوترش: اعتبار جامعه جهانی با حملات مداوم اسرائیل به غزه دچار بحران شده است

وی افزود: در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد که در قاهره انجام شد بر لزوم مخالفت با کوچ اجباری فلسطینیان و غیرقابل قبول بودن اعمال مجازات دسته جمعی علیه فلسطینیان توافق شد.

وزیر امور خارجه مصر با قدردانی از مواضع گوترش در قبال وضعیت غزه، افزود: سازمان ملل متحد نقش مهمی در [مدیریت] بحران نوار غزه و کاهش آلام مردم این باریکه دارد.

وی بازدید دبیرکل سازمان ملل متحد از گذرگاه زمینی رفح را دارای اهمیت زیاد ارزیابی کرد و مواضع گوترش در خصوص آنچه باید برای ارائه کمک های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه انجام شود را ستود.

وزیر امور خارجه مصر اظهار داشت که با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا درباره آتش‌بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، تبادل نظر شده است و غیرنظامیان غزه باید از عواقب جنگ رژیم اسرائیل در امان باشند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت انسانی در غزه مستلزم آتش بس فوری و توقف عملیات نظامی است، تصریح کرد: وضعیت کنونی غزه قابل پذیرش یا ادامه نیست بنابراین باید برای احترام به قوانین بین المللی و بشردوستانه و اتخاذ تدابیر روشن برای توقف جنگ تلاش کرد.

شکری، کشورهای بزرگ را به حمایت از اصول منشور سازمان ملل متحد و تحقق صلح و امنیت فراخواند و نسبت به از بین رفتن اعتبار شورای امنیت و قدرت های بزرگ در پی ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه هشدار داد.

دبیرکل سازمان ملل متحد صبح دیروز (شنبه) در دومین سفر خود از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر به شهر «العریش» مصر رفت و در آنجا با مجروحان فلسطینی در بیمارستان این شهر گفت‌وگو کرد.

گوترش قرار است پس از مصر به اردن سفر کند.

بنا بر این گزارش گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را مسدود کرده و در حال بمباران منطقه است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=32510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.