• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل 9566 امروز 0
1
سفیر ایران در وین؛

یک اشتباه محاسباتی دیگر از سوی اتحادیه اروپا

  • کد خبر : 18905
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
یک اشتباه محاسباتی دیگر از سوی اتحادیه اروپا
سفیر ایران در اتریش گفت: فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا هیچ مبنایی در قوانین بین‌المللی ندارد و این فقط یک اشتباه محاسباتی دیگر است

به گزارش جمهور پرس،‌ «عباس باقرپور»؛ سفیر ایران در وین، در توییتی با اشاره به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران که در آن نام بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز آمده است، نوشت: فهرست تحریم‌های این اتحادیه هیچ مبنایی در قوانین بین‌المللی ندارد.این فقط یک اشتباه محاسباتی دیگر است.  علاوه بر این افزودن نام رییس گروه دوستی ایران و اتریش و (ایران و آلمان) با وجود تلاش‌های ممتاز وی حکایت از انحراف جدی از اصل گفت‌وگو دارد.

 

اتحادیه اروپا روز گذشته شماری از مقام‌ها و نهادهای ایرانی را به دلیل آن چه نقش‌آفرینی در سرکوب اعتراض‌ها عنوان شد،  تحریم کرد.

 

کشورهای عضو این اتحادیه به این ترتیب دو سازمان و ۳۲ فرد دیگر را به فهرست تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اضافه کردند. نام وزرای ارشاد و آموزش و پرورش ایران در بین تحریم‌شدگان دیده می‌شود.

 

شماری از مقام‌های امنیتی و نمایندگان مجلس ایران نیز از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

لازم به یادآوری است که این اتحادیه پیش از این هم بارها اقدام به تحریم مقامات و سازمان‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های مختلف و واهی کرده است.

همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا در خصوص شهروندان جمهوری اسلامی ایران و برخی موسسات کشورمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا فهرست تحریم‌های متقابل خود را بزودی اعلام خواهد کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=18905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.