• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 9627 امروز 6
2
حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا ميرتاج الدينی:

اقدام وزیر بهداشت در اجرای « دارویار» شجاعانه بود

  • کد خبر : 17418
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
اقدام وزیر بهداشت در اجرای « دارویار» شجاعانه بود
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی طرح دارويار را يك طرح موفق دانست و گفت: با اجرای این طرح نعره های مافیای دارو به هوا برخاست.

به گزارش جمهور پرس حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا ميرتاج الدينی نماينده تبريز، اسكو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملكرد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در یک سال و‌چهار ماهه گذشته گفت: اجرای طرح دارویار، اقدام شجاعانه ای بود که توسط دکتر عین اللهی اجرا شد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند، پس از مبارزه با فساد، نعره ها بلند می شود ؛ با اجرای این طرح هم نعره های مافیای دارو به هوا برخاست.

وي تاكيد كرد: اجرای طرح ملی “دارویار”، که از تاریخ ۲۳ تیرماه امسال در سراسر کشور اجرایی شد، در جهت مردمی سازی اقتصاد بود.

عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه در این طرح ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو به صورت الکترونیک تحت یک بسته کامل تحت پوشش قرار گرفت، افزود: بر اساس اطلاعات ارائه شده به مجلس در حال حاضر هشت هزار میلیارد تومان بدهی های پیشین بیمه ها به داروخانه ها پرداخت شده است.

حجت الاسلام ميرتاج الديني با اشاره به مزايای اين طرح افزود: جلوگیری از قاچاق معکوس دارو به کشورهای همسایه، تقویت صنایع داروسازی، جلوگیری از هدررفت منابع ارزی کشور از طریق برخی ویژه خواری های مرتبط با اختصاص ارز ترجیحی، تسریع در پرداخت بدهی های بیمه ای به بخش دارو، تقویت صادرات داروهای ساخت داخل و کاهش كمبودهاي دارويی به رغم محدودیت های ارزی و تحریم ها و اختصاص یارانه سلامت به مصرف کننده واقعی از جمله مزايای اين طرح بود.

وي تاكيد كرد: از دیگر مزایای طرح دارویارمی توان به رشد و پیشرفت ۹۸ درصدی نسخه الکترونیک و به روز رسانی نظام اطلاعات بیمارستانی همه بیمارستانهای کشور پس از سالها اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=17418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.