• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 9524 امروز 0
5

  • کد خبر : 25955
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۵۳
وزیر اقتصاد و امور دارایی در بازدید سرزده از یکی از شعب بانک صادرات اسلامشهر، خواستار تسریع در پرداخت ‌وام فرزندآوری شد.

جمهور پرس/‌ احسان خاندوزی‌ وزیر امور اقتصادی و دارایی‌ به همراه مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و حسین حبیبی، فرماندار شهرستان اسلامشهر از یکی از شعب بانک صادرات اسلامشهر بازدید کرد.

وی در این بازدید از روند پرداخت تسهیلات خرد و کلان در بانک صادرات ایران مطلع شد.

وزیر اقتصاد کشور در ادامه دغدغه‌های کارمندان، مبنی بر سرعت پایین و قطعی سرورها که باعث اختلال در روند خدمت‌رسانی به مردم می‌شود را شنید. سرعت پایین سرورهای ثبت احوال کشور نیز دیگر مشکلی بود که مطرح شد.

خاندوزی در گفت‌وگو با کارکنان بانک از مراحل دریافت وام فرزندآوری در اسلامشهر پرس‌وجو کرد و خواستار تسریع آن شد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی سپس دغدغه‌های مردم حاضر در بانک را شنید که در این گفت و شنودها، مشکلات مربوط به پرداخت وام به یک تولیدکننده، وام خرید جهیزیه، ضمانت‌نامه لازم برای بانک‌ها و…، مطرح شد.

خاندوزی که در این سفر به همراه معاونین خود حضور یافته بود، دستور پیگیری هر یک از مشکلات مطرح شده را به معاونان مربوطه داد.
رفع مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی اسلامشهر

وزیر امروز اقتصادی و دارایی در جریان سفر یک روزه به شهرستان اسلامشهر، با حضور در محل اداره امور مالیاتی این شهرستان، مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان را پیگیری کرد.

خاندوزی با حضور در اداره امور مالیاتی اسلامشهر ضمن پیگیری مشکلات مالیاتی مربوط به شرکت تولیدی لوازم خانگی فیلور از مسئولان این اداره، دستورات لازم را صادر کرد.

وی در این بازدید ضمن گفتگو با مودیان مالیاتی، از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و دستور پیگیری های لازم را صادر کرد.

خاندوزی همچنین در نشستی با مدیران و کارکنان امور مالیاتی اسلامشهر، در جریان وضعیت وصولی و نیز مسایل پرسنلی کارکنان قرار گرفت.

در ادامه این بازدید، زمانی، مدیرکل اداره امور مالیاتی جنوب استان تهران در پاسخ به پرسش خاندوزی در خصوص شرکت تولید لوازم خانگی فیلور، بی‌اطلاعی این شرکت را از فرآیند قانونی را رد و تشریح کرد: این شرکت بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشت اما مطابق صورت‌های مالی آن از سال گذشته به سود رسید اما با این حال نسبت به مالیات بر عملکرد خود اقدامی انجام نداده است.

وزیر امور اقتصادی برای حل مشکلات این واحد تولیدی، تقسیط اصل مالیات این شرکت و ارائه سفته جهت تضامین لازم را پیشنهاد داد.

مدیر کل اداره امور مالیاتی جنوب استان تهران در جریان بازدید وزیر اقتصاد از اداره امور مالیاتی شهرستان اسلامشهر طی گزارشی اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر جزو شهرستان های مهم استان تهران به لحاظ ظرفیت های صنعتی و نیز نزدیکی به فرودگاه امام خمینی (ره) بوده و سهم وصولی مالیاتی آن از ۲۲ استان کشور بالاتر است اما متاسفانه به علت محرومیت مسبوق به سابقه، ظرفیت‌های آن مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل شده که بیش از هدف تحقق از پیش‌ تعیین شده، بوده است.وی افزود: بالغ بر ۶۲ هزار پرونده حقیقی و ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده حقوقی و ۲۶ هزار پرونده مستقل در اسلامشهر وجود دارد که وصولی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰۴ میلیارد تومان بوده است که این میزان وصولی نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

زمانی در ادامه با اشاره به مشکلات ساختاری موجود، گفت: نهادهای مختلف همچون تامین اجتماعی، اداره برق و گاز و… نسبت به ارائه اطلاعت کدهای کارگاهی در جهت شناسایی مودیان همکاری لازم را دارند.

وی افزود: نیروی انسانی یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی اداره امور مالیاتی است که فرآیند رسیدگی را با چالش مواجه می‌کند.

بازدید وزیر اقتصاد از شرکت‌ فیلور ‌‌

خاندوزی همچنین به همراه مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و حسین حبیبی، فرماندار شهرستان اسلامشهر و جمعی از مدیران ستادی وزارت اقتصاد، از کارخانه صنایع غذایی فیلور در بخش احمدآباد مستوفی شهرستان اسلامشهر بازدید کردند.

وی پس از شنیدن مشکل مربوط به بدهی انباشته این شرکت، وعده داد که رفع این مشکل توسط وزارتخانه متبوعش پیگیری شود و دستور پرداخت بدهی صادر شود.

وزیر اقتصاد در ادامه به همراه نماینده مجلس و فرماندار اسلامشهر از خط تولید کارخانه بازدید کرد‌ و گفت: مجموعه‌های تولیدی که برند هستند و توان تولیدی بالایی دارند، باید به طور ویژه پیگیری شوند. کار تولید نباید بخوابد و این موضوع نباید در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی اتفاق بیفتد.

خاندو‌زی ‌با اشاره به مشکلات کارخانه‌ها برای تامین مواد اولیه تولید توضیح داد: دسترسی به مواد اولیه با قیمت‌های مناسب از مهم‌ترین موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم، این مورد باعث می‌شود تا کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=25955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.