• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 9541 امروز 2
2
در جلسه مشترک کمیسیون های اقتصادی و زیربنایی مجمع صورت گرفت؛

آغاز بررسی انطباق «برنامه هفتم» با سیاست های کلی نظام

  • کد خبر : 26336
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۹
آغاز بررسی انطباق «برنامه هفتم» با سیاست های کلی نظام
کمیسیون های«اقتصادی، اداری و بارزگانی» و «زیربنایی و تولیدی» مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه ای مشترک به بررسی لایحه برنامه هفتم پرداختند.

به گزارش جمهور پرس به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع، در ابتدای این جلسه، دکتر هاشم بیگی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری دبیرخانه مجمع گزارشی از بررسی لایحه برنامه هفتم در کمیسیون ارائه داد و افزود: با توجه به عضویت یازده نفر از اعضای هیئت عالی نظارت در کمیسیون های اقتصادی و زیربنایی مجمع، نتایج بررسی های این جلسه مشترک، در هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون زیربنایی و تولید مجمع گفت: در این جلسه بر اساس سیاست های کلی برنامه هفتم، سرفصلهای لایحه بررسی خواهد شد. همچنین در این روند، درآمدهای نفت و گاز برای سرمایه گذاری و توسعه و تحقق رشد اقتصادی ۸درصدی بررسی می شود تا از اقداماتی که امکان رشد ثروت ملی را افزایش می دهد، حمایت شود.
وی افزود: از کمیسیون های دبیرخانه مجمع می خواهیم که مواردی از لایحه را که با سیاست های کلی برنامه هفتم، مغایرت دارند را استخراج کنند تا بر روی آن تمرکز شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه اعضای دو کمیسیون در ادامه نقطه نظرات خود را در خصوص لایحه دولت در برنامه هفتم و بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق مجلس بیان نموده و به بررسی کلیات لایحه پرداختند.
پس از توضیحات مهندس فروزنده در لزوم «توجه به منابع در برنامه» و مهندس آقازاده در خصوص «وضعیت صنعت نفت و انرژی» و تذکر حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید انصاری در مورد «شتاب همسایگان در توسعه و بحران آب» و تاکید بر «سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در امور زیرساختی»، دکتر محسن رضایی، رئیس کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری مجمع از اعضای دو کمیسیون خواست تا در بررسی های خود، از هر فصل لایحه، به مواد کلیدی، بپردازند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی با تاکید بر لزوم نگاه جامع در بررسی برنامه هفتم گفت: بدون منابع کافی نمی توانیم به رشد اقتصادی نائل شویم. دکتر سعید جلیلی هم با اشاره به اهمیت موضوع این جلسه و کمبود وقت در ارائه نتایج بررسی ها به مجمع، گفت: برای بررسی لایحه برنامه، نیاز است طبق برنامه ریزی پیش برویم. در لایحه دولت، ۴۰ درصد احکام، زمان بندی ندارد و در بیش از ۴۰ مورد ذکر شده که باید ظرف دو سال برنامه آن را بنویسند. ضمن اینکه مشخص نیست در رشد اقتصادی چه میزان سهم منابع انسانی، سرمایه، فناوری و مدیریت است.

در ادامه دکتر دهقان از کمیسیون صنایع مجلس، پیشنهاداتی برای استفاده از نظر کمیسیون های مجمع در مجلس ارائه کرد.

شوال پور معاون سازمان برنامه و بودجه و دکتر وحید شقاقی شهری، بر لزوم دستیابی ایران به رشد اقتصادی ۸درصد و توجه بنیادین به اقتصاد دانش بنیان تاکید کردند.

دکتر محسن رضایی گفت: اشتراک اعضای این دو کمیسیون با ترکیب اعضای هیئت عالی نظارت مجمع، از تکرار مباحث جلوگیری می کند. ۱۲ فصل و ۶۳ ماده از لایحه دولت به این دو کمیسیون مربوط است. خلاء های برنامه ریزی بر اساس سیاست های کلی ابلاغی را بیابیم و متذکر شویم.

در جلسه آتی، نظرات کمیسیون نظارت دبیرخانه نیز اخذ می‌شود.

در این جلسه، علاوه بر دکتر محسن رضایی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع و حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع، دکتر علی اکبر احمدیان، مهندس محمدرضا باهنر، دکتر داود دانش جعفری، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی، دکتر سعید جلیلی، دکتر محمود احمدی نژاد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید انصاری، دکتر سید مرتضی نبوی، مهندس محمد فروزنده، مهندس سید مصطفی میرسلیم، مهندس غلامرضا آقازاده از اعضای مجمع و دکتر شوال پور معاون سازمان برنامه و بودجه و جمعی از دبیران کمیته های مربوطه در دبیرخانه مجمع، حاضر بودند.

 

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=26336
  • نویسنده : یوسفی
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.