• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 9616 امروز 1
1
شعار محوری هفته معلم امسال:

همه مدیون توییم

  • کد خبر : 33488
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۹
همه مدیون توییم
مهوش نوری زاده- چهار محال و بختیاری-در ۱۳ اردیبهشت به مناسبت پاسداشت مقام معلم مدیر کل آموزش و پرورش استان به همراه مجموعه مدیران این سازمان در نشست خبری با خبرنگاران استان شرکت نمودند.

به گزارش جمهور پرس، افشین امیریان مدیر کل آموزش پرورش استان بیان داشت: شعار محوری هفته معلم امسال، «همه مدیون توییم» است، وی افزود: شاخصه اصلی قطعا «ایران قوی، مدرسه قوی، معلم قوی» است و این بدان معناست که ایران قوی از مسیر مدرسه قوی می‌گذرد و مدرسه قوی نیز از مسیر معلم قوی می‌گذرد، و لذا به همین دلیل تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .
وی بیان داشت: جای شهید مطهری امروز بسیار خالی است، زیرا در ایران امروز نیاز بسیاری در زمینه اقناع و گفت‌وگو با نسل جدید وجود دارد.وی با اشاره به ویژگی برجسته شهید مطهری که در هر زمینه‌ای که دشمنان به مسائل مختلف ایران و اسلام حمله کردند، کتاب‌ها نوشت، افزود: این شهید بزرگوار سخن بسیار متفکرانه‌ای دارند در خصوص معلمان و فرمودند که من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت. این مسئله، مسئله مهمی در تعلیم و تربیت است.لذا معلمان ما باید تربیت نسلی جست‌وجوگر و متفکر را دنبال کنند، وی در ادامه بیان داشت: تربیت نسل جدید آن چنان مهم است که مقام معظم رهبری هم در این خصوص تاکید داشته و حتی ابراز نمودند امروزه باید خود دانش‌آموزان به دنبال رفع آسیب‌های اجتماعی باشند.
وی با بیان اینکه معلمان این استان جز بهترین معلمان در سطح کشور هستند گفت: یکی از اتفاقات افتخار آمیز در استان معرفی دو معلم نمونه کشوری «جعفر عالی پور معلم متوسطه اول و سلمان رستمی آموزگار ابتدایی» در بین ۱۵ معلم نمونه معرفی شده از همه ی استان ها در کشور می باشد.
امیریان با اشاره به بحث استخدامی نیروهای آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری طی برگزاری ۸ آزمون تعداد یک هزار و ۵۸۳ نیرو جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد و مشکل کمبود نیرو حل می‌شود.
وی در زمینه کمبودها در حوزه آموزش و پرورش گفت این کمبودها جدی است اما حرکت دولت به سمت تجهیز کردن امکانات در مدارس بسیار جدی‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در مورد امتحانات نهایی پیش روی اذعان داشت : جان‌مایه و محوریت امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی این است که همه چیز کتاب است و کتاب درسی خود آموزش و پرورش محوریت است. طرح امتحانات نهایی صرفا از داخل خود کتاب درسی است. برای همین از طراحان سوال در کشور تعهد گرفته شده که طراحی سوالات فقط باید از خود کتاب درسی باشد.
وی درمورد توزیع شیر در مدارس استان بیان نمود نظارت‌ها و مراقبت‌های لازم در خصوص توزیع شیر به‌صورت کامل صورت می‌گیرد و تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر با اعتباری نزدیک به ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در ۳۴ نوبت در مدارس استان توزیع شده است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=33488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.