• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 9624 امروز 3
1
استاندار همدان:

انتقال آب با قدرت یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه تکمیل شد

  • کد خبر : 28420
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
انتقال آب با قدرت یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه تکمیل شد
همدان - استاندار همدان گفت: امروز با نصب و اتصال تابلو برق‌ها به ایستگاه پمپ ، قدرت انتقال یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه در تصفیه‌خانه شیخی‌جان(مهاجران) همدان تکمیل شد.
به گزارش جمهور پرس، علیرضا قاسمی‌فرزاد در بازدید از تصفیه‌خانه شیخی‌جان(مهاجران) همدان در جمع خبرنگاران ،گفت:صبح امروز بازدیداز سد تالوار و ایستگاه های شماره ۱، ۲ و ۳ و در نهایت مجموعه تصفیه‌خانه را انجام دادیم که ۱۲ پمپ شامل ۹ پمپ اصلی و ۳ پمپ کمکی در ایستگاه شماره یک برای انتقال آب به همدان نصب شده که قدرت انتقال هر پمپ اصلی ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است و در مجموع یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه قدرت انتقال وجود دارد.
وی افزود:مسافت سد تالوار تا همدان حدود ۱۵۰ کیلومتر است که همین مسئله باعث شده انتقال آب از این سد هزینه‌های بسیار زیادی داشته باشد.
وی با بیان اینکه میزان مصرف آب با ۸۰۰تا ۱۰۰۰ لیتر هم تأمین می شود ، ادامه داد: سه زلال ساز در تصفیه خانه فعال شده است و از سال گذشته تا امروز تلاش های بسیاری شده تا به این نقطه ای برسیم.
قاسمی فرزاد با بیان اینکه پروژه بیش از ۸۸درصد پیشرفت کرده و ۱۲درصد از پروژه مانده که زیرسازی است، تصریح کرد : اقدامات مانند محوطه سازی، نمای ساختمان ها و برخی اقدامات فیزیکی مانده است و در حال حاضر برای انتقال آب شرب مشکلی نیست.
وی  عنوان کرد:آب به میزان مورد نیاز انتقال پیدا خواهد کرد و هر زمان نیاز بود تا قدرت یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه انجام می‌شود.
استاندار همدان با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال برای انتقال آب از سد تالوار به همدان هزینه شده است،گفت: این پروژه با حضور مسوولان ملی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
قاسمی فرزاد اظهار داشت:در این پروژه که با دستور و تأکید رئیس‌جمهور محترم و عزم و اراده‌ وزیر محترم نیرو و معاونین ایشان، پس از ۱۷ سال در دولت  مردمی و انقلابی ایران قوی به سرانجام رسید، کار انتقال آب و احداث تصفیه‌‌خانه و تکمیل ظرفیت در مدت زمانی حدود ۱۸ ماه انجام شد.
لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=28420

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.