• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل 9637 امروز 10
3

درخواست های بازنشستگی عادی غیرحضوری، روزانه تعیین تکلیف می شوند

  • کد خبر : 32070
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
درخواست های بازنشستگی عادی غیرحضوری، روزانه تعیین تکلیف می شوند
تایید یا رد درخواست بازنشستگی عادی غیرحضوری به صورت روزانه تعیین تکلیف شده و مراحل آن برای متقاضی قابل مشاهده است و تاریخ ثبت درخواست بیمه شده ، اعم از اینکه در ساعت اداری یا غیراداری و یا ایام تعطیل در سامانه خدمات غیرحضوری اعمال شده باشد تاریخ درخواست بازنشستگی قلمداد خواهد شد.

به گزارش جمهور آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با اشاره به صدور بخشنامه الحاق یک فصل به عنوان فصل دهم بخشنامه تنقیح و تلخیص بازنشستگی با موضوع بازنشستگی غیرحضوری از سوی مدیرعامل این سازمان، اظهار داشت: این اقدام در راستای توسعه خدمات غیرحضوری ، شفاف سازی امور اجرایی، یکسان سازی رویه ها و بهینه سازی فرایندها با رویکرد کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان در زمینه بهره مندی از سرویس برقراری مستمری بازنشستگی عادی به شکل غیرحضوری انجام پذیرفته است.
وی در این خصوص گفت : پس از ثبت و ارسال درخواست بازنشستگی عادی توسط بیمه شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir این درخواست در منوی کاری کارشناسان مرتبط قابل مشاهده بوده و با وضعیت( درحال بررسی – نیاز به رسیدگی شعبه ) در معرض دید متقاضی قرار می گیرد.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه عکس های بارگذاری شده از صفحات شناسنامه باید واضح و خوانا و کامل بوده و از اصل شناسنامه تهیه شده باشد افزود : وضوح شماره سریال در این مورد ضروری بوده و پس از بررسی توسط کاربر به وضعیت پرونده الکترونیک منتقل میگردد.
کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه واحدهای اجرایی به صورت روزانه نسبت به بررسی درخواست های بازنشستگی عادی ثبت شده و تعیین تکلیف آنها در دو وضعیت تایید و رد درخواست اقدام مینمایند اذعان داشت : تاریخ درخواست بازنشستگی عادی بیمه شده در این گزینه اعم از اینکه در ساعت اداری، غیراداری یا ایام تعطیل باشد همان تاریخ ثبت درخواست در سامانه خواهد بود.
وی افزود: در صورت پذیرش درخواست بیمه شده در کارتابل غیرحضوری کاربران ، به صورت خودکار درخواست استعلام سوابق ارسال و تاریخ درخواست بازنشستگی به پرونده الکترونیک منتقل میشود که در این زمان بیمه شده وضعیت ( در حال بررسی شعبه – گام اعلام سابقه ) را مشاهده خواهد نمود.
نکته دیگر اینکه در زمان ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری توسط بیمه شده ، احراز هویت از طریق ارسال کدرمز به تلفن همراه وی صورت می گیرد.
پس از اعلام و بارگذاری گزارش سوابق بیمه شده در سامانه پرونده الکترونیک توسط شعبه در صورت حصول اطمینان از احراز کلیه شرایط مقرر در قانون، اقدامات اولیه جهت صدور نامه ترک کار انجام و وضعیت کارتابل به (( در حال بررسی – گام استعلام ترک کار )) تغییر می نماید.
در گام بعدی که با بارگذاری نامه استعلام ترک کار همراه است مراتب به صورت پیامک به بیمه شده اعلام می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه پس از ارسال پاسخ نامه استعلام ترک کار توسط بیمه شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری، وضعیت منوی مربوطه به ( در حال بررسی – گام اعلام ترک کار ) تغییر خواهد نمود اذعان داشت نهایتاً پس از صدور حکم مستمری بازنشستگی عادی و همزمان با تحصیص شماره مستمری، نسخه ای از آن در منوی (( صندوق شخصی من )) در سامانه قرار خواهد گرفت و متعاقباً بیمه شده میتواند از طریق منوی (( اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری بگیران )) شماره حساب خود را جهت واریز مستمری اعلام نماید.
کیوان مرتضوی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق مخاطبان و شفافیت و آگاهی بخشی از رویکردهای سازمان از اهداف تحولات دیجیتالی میباشد خاطر نشان ساخت در سالجاری به طور متوسط ماهانه بیش از ۶۰۰ حکم بازنشستگی در استان صادر شده است.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=32070
  • نویسنده : شکری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.